Bittert tap mot Ranheim

KBK ledet til pause, men i andre omgang tok Ranheim over og snudde dessverre kampen

Laget mot Ranheim: McDermott, Sørmo, Coly, Psychè, Aasbak, Hopmark, Aasmundsen, Kalludra, Diop, Gjertsen, Bye.

KBK var revansjesugne etter 16.mai tapet mot Ranheim tidligere i år, og det så lenge ut som KBK hadde en meget god sjanse til å ta med seg alle tre poengene fra dagens kamp. Etter pause snudde det dog fullstendig, hvor Ranheim ble tildelt tre straffespark i løpet av 15 minutter. KBK hadde god støtte på bortetribunen i dag mobiliserte til en sluttspurt, men klarte dessverre ikke å få uttelling når det gjaldt som mest. Det endte med et bittert 2-1 tap mot Ranheim på Extra Arena.

KBK dominerte i første omgang

Laget fra nordmøre hadde forberedt seg godt, og tok kontrollen over kampen i løpet av kort tid i første omgang. KBK var gode til tross for vind og regn, og kjempet Ranheim ut av stilen gjennom de første 45 minuttene.

Flere angrep ble produsert, og det luktet mål før pause. Etter en halvtimes tid tok KBK en fortjent ledelse. Diop mottar ballen utenfor Ranheims 16-meter og lader slegga. Ballen treffer en Ranheim-spiller og ender opp hos Coly til høyre i feltet. Stopperen demper så ballen på brystet før han banker ballen på halvspretten mot motsatt hjørne. Ballen går via Witry og bak Barli! Fin scoring.

Bortelaget kontrollerte inn ledelsen til pause, og de aller fleste tenkte nok at dette så særdeles bra ut. Fotballkamper spilles dog over to omganger, noe KBK smertelig skulle få kjenne på i dag.

Tre straffespark til Ranheim på 15 minutter

Andre omgang startet jevnt, men etter 68.minutter får Ranheim straffe når Sørløkk blir revet ned i det han er på vei gjennom og skal avslutte. Sean McDermott er etter straffen, men klarer ikke å forhindre scoring. 1-1 på Extra Arena.

Knappe 5 minutter senere peker dommer Tom Harald Hagen på straffemerket i favør Ranheim nok en gang. Sørlokk går opp og stusser et innlegg i KBK sin 16-meter. Han vinner duellen mot Psychè som treffer han litt i ryggen etter duellen. Dommeren dømmer straffe, igjen. Michael Karlsen er sikker som banken og scorer nok en gang. Kampen er snudd.

KBK jager utligning, det skaper naturlig nok overgangsmuligheter for hjemmelaget. Ranheim spiller seg til slutt inn i KBK sin 16-meter, og i det Storflor skal avslutte mener dommeren at Sondre Sørli river Ranheim-spilleren overende. Hjemmelaget får sin tredje straffe på 15 minutter. Sean McDermott viser klasse når han redder Karlsens tredje forsøk fra 11-meteren. Fortsatt liv i kampen og KBK har knappe 7-8 minutter å utligne på.

KBK kjører alle mann i angrep, og er farlig nær ved å få ballen i nettet flere ganger. Det vil seg dog ikke. Aasbak hadde blant annet et meget godt forsøk på frispark, i tillegg til at Brent Lepistu var svært nær med å utligne etter klabb og babb i feltet.

Det ender til slutt med seier 2-1 til Ranheim, i det som ble en meget spesiell og skuffende andre omgang.

I morgen er det opp på hesten igjen. Da starter planleggingen inn mot neste hjemmekamp mot Tromsø 7.oktober.

Tusen takk til alle tilreisende som støttet oss i uværet på Extra Arena i dag. Nok en gang, massiv support!

Se videohøydepunkter og alle scoringene i klippet under: