Få med deg alle kampene i Eliteserien

Discovery leverer ett innholdsrikt fotballprogram til alle supportere

Alle har dessverre ikke mulighet til å se alle hjemmekampene på Kristiansund Stadion, eller reise med klubben når vi møter de andre lagene på deres hjemmebane. Discovery har som kjent sikret seg rettighetene til norsk fotball de neste seks årene, og har bestemt seg for å ta flere grep for å øke gi gode fotballopplevelser til folket.

Hele saken kan leses på VG

Discovery har også engasjert en rekke dyktige personligheter som skal lede fotballsendingene, hvor Carsten Skjelbreid, Bengt Eriksen, Kenneth Fredheim og Asbjørn Myhre er med. Kjetil Rekdal, Thomas Myhre og Roger Risholt er hentet inn som eksperter. Kjetil Wæhler og Thomas Sørum kommer også til å figurere som fotballeksperten på kanalene.

Vi introduserer noen nye ting til denne satsingen. De nye konseptene våre har blitt godt mottatt av både klubber og supportere, sier Jan Erik Aalbu som er sportsdirektør i Discovery og Eurosport.

Første serierunde sparkes i gang 1. april når Kristiansund tar imot Molde, og dette er noe av det nye som lanseres i Eliteserien 2017:

«Derbylørdag»: En vanlig serierunde vil starte med en lørdagskamp kl. 18.00 som sendes direkte på Eurosport Norge. Det vil bli kamper mellom geografiske naboer, så lenge det klaffer med terminlisten. Seriestart mellom Kristiansund og Molde er et godt eksempel på derbylørdag.

«Hovedrunden»: Dobbelt så mange kamper skal vises på åpne kanaler. Det blir fire kamper på åpne kanaler og fire kamper bak en betalingsmur. De «beste kampene» og de «beste lagene» skal i utgangspunktet vises åpent. Rundens hovedkamp vil vises på Eurosport kl. 20.00. Der vises rundens aller største kamp.

Annonse:

«Fotball Direkte»: Underveis i hovedrunden vil alle scoringer bli vist fortløpende i en direktesendt studiosending kalt Fotball Direkte. Denne sendingen kan sees av kunder på Eurosport Player.

«Mandagskampen»: Eliteserierunden avsluttes med mandagskampen som sendes kl. 19.00 på MAX.

«Supersøndag»: Skal arrangeres seks ganger i løpet av sesongen. Da går hovedkampen på TVNorge i stedet for Eurosport Norge. Det vil også bli vist en breddefotballkamp (oppgjør fra 2.–8. divisjon) søndag kl. 15.00. Det vil også bli mulig å se kamper via Apple TV.

1. divisjon: Hovedkampen i Norges nest øverste divisjon spilles nå som oftest på tirsdager, dette for at den skal gå på en konkurransefri dag. Kampen tirsdag kveld sendes direkte kl. 19.00 på Eurosport Norge. Det vil også bli TV-sendte kamper på lørdager og søndager.  Se hele kampoppsettet for 1. divisjon i 2017-sesongen

«Eliteserien Fantasy»: Det populære managerspillet fra engelske Premier League er på plass i Norge. Det nye spillet er et samarbeid mellom Norsk Toppfotball, VG og TV-selskapet Discovery, og utvikles av samme leverandør som Fantasy Premier League. Spillet blir gratis å være med på.

«Mesterfinale»: Seriemester mot cupmester, som kan sammenlignes med Community Shield i England. Dersom noen tar «The Double», som Rosenborg i fjor, blir det ligamester mot nummer to i Eliteserien.

Dette konseptet var i Norge før, men det fikk aldri fotfeste. Det vil vi endre på, sier Aalbu.

Mesterfinalen 2017 spilles onsdag 29. mars på Brann Stadion i Bergen. Kampen sendes direkte på MAX kl. 19.00.