G19 spiller i ny serie

Den nasjonale G19-serien er et pilotprosjekt som i 2017 vil telle totalt 12 lag

De deltakende lagene er Kristiansund Ballklubb,  FK Haugesund, IK Start, Aalesunds FK, Lillestrøm SK, Molde FK, Rosenborg Ballklubb, Viking FK, Sandefjord Fotball, Bodø/Glimt, Sarpsborg 08 og Mjøndalen IF stille lag den første sesongen.

Alle klubber møtes én gang - og totalt spilles det 11 kamper pr. lag i serien. Antall kamper holdes på moderat nivå fordi det skal balanseres opp mot de ulike klubbenes behov for å benytte spillerne også på rekruttlag, og eventuelt G16 gjennom sesongen.

Seriespillet startet 1. april og sesongen avsluttes 22. oktober. Oppdateringer og mer informasjon fra G19 nasjonal serie finner du her

Så langt har KBK nasjonal G19 spilt to kamper: 1-3 mot Molde (H) og 0-2 mot Haugesund (B). Til helgen møter de Start.

Kristiansund Ballklubb ønsker G19 lykke til i serien, og følger spent med på gutta!

G19 er klar for helgens kamp mot Start