Gratulerer, Ole Reidar!

Vår trofaste materialforvalter, Ole Reidar Gregersen, ble tirsdag kveld innlemmet som æresmedlem foran et fullsatt Ullevaal stadion

Det ble mange tårevåte og store øyeblikk da Kristiansund Ballklubb entret banen mot Manchester United tirsdag.

Et fullsatt Ullevaal stadion med 25.000 tilskuere fikk se en underholdende kamp, hvor KBK hang godt med i store deler av kampen.

I pausen var det derimot duket for en overraskelse. Daglig leder i KBK, Kjetil Thorsen, entret banen med materialforvalter, Ole Reidar Gregersen. Gregersen har vært oppmann i Kristiansund Ballklubb helt siden klubben så dagens lys i 2003, og ante ingenting om hva som var i vente.

Hovedpersonen hadde nemlig fått beskjed om at han måtte bli med foran KBK-supporterne i VG-svingen for å flytte et mål. Trofast som alltid, var Gregersen på vei over banen for å hjelpe til med oppgaven.

Han forteller i etterkant at han begynte å ane ugler i mosen da Kjetil Thorsen bærte på en pakke, med en kamermann på slep:

«Jeg begynte å skjønne at det var noe på gang da jeg så at vi hadde en kameramann på slep. Jeg hadde dog ingen anelse om at jeg skulle bli unevnt som æresmedlem. Det kom en del tårer - jeg er en lettrørt herremann. En veldig fin og god anerkjennelse som jeg setter enormt stor pris på. Jeg har fått utallige gratulasjoner i etterkant, til og med på Gardermoen dagen etter var det noen som ville ta bilde med meg! Det er gøy for en "gammel kaillj"» sier Gregersen når vi prater med han på Kristiansund stadion torsdag ettermiddag.

Daglig leder i KBK, Kjetil Thorsen, forteller om en enorm respekt for jobben Ole Reidar har lagt ned og fortsatt legger ned:

«Ole Reidar har vært en del av fotballen på Nordmøre så lenge jeg kan huske, og har med sin enorme dugnadsånd gått opp veien for mange. Alltid blid og forbilledlig pliktoppfyllende. Han er førstemann på stadion hver eneste morgen, da er det alltid kjekt å komme på jobb. Ole Reidar har vært en del av KBK siden klubben ble stiftet, og har med det opplevd eventyr-reisen på kloss hold. Det er derfor svært gledelig og fullt fortjent at han nå er utnevnt som æresmedlem i Kristiansund Ballklubb. Det ble et rørende øyeblikk for mange i pausen på Ullevaal stadion, da Ole Reidar ble hyllet av 25.000 mennesker. Nå gleder vi oss til å få hengt opp bildet av Ole Reider på veggen sammen med de andre æresmedlemmene.»

Ole Reidar Gregersen ble med dette det femte æresmedlemmet i Kristiansund Ballklubb.

Fra før har følgende personer fått tildelt æren:

Dagfinn Ripnes, Frode Alnæs, Erik Brakstad, Ole Olsen. Og nå, sist men ikke minst, Ole Reidar Gregersen.

Vi gratulerer så mye nok en gang til Ole Reidar Gregersen med utnevnelse som æresmedlem i Kristiansund Ballklubb.

#KBK #LagetForLidenskap

AH3_8299
Ole Reidar Gregersen ble innlemmet som det femte æresmedlemmet i Kristiansund Ballklubb foran et fullsatt Ullevaal stadion. // Foto: Anders Hoven, Digitalsport.

Foto: Anders Hoven, Digitalsport.