Hemmelige gaver til KBK Jentehuset

Onsdagens hyggelige samling for ledere i KBK Kvinner, samarbeidsparter og KBK-venner sammen ansatte i klubben kunne avsløre en stor overraskelse.

For en drøy uke siden inviterte daglig leder i Kristiansund Ballklubb, Kjetil Thorsen til en samling på stadion. Agenda for kvelden var å gi en status på KBK Kvinner og hvordan den enetyrlige reisen til KBK kan inspirere jentene.

KBK kvinner etableres 26. november 2019 og kunne stille et lag i 3. divisjon i 2020. Planen var å starte opp arbeidet med KBK Jentehus i den gamle barnehagen som ligger rett ved stadion. Men pandemien satte en stopper for mye av det som var planlagt.

Det Liv Berit Bach og resten av ledelsen i KBK Kvinner ikke visste var at onsdagskvelden kunne by på flere store avsløringer. Randi Pedersen og Leif Magne Sevaldsen fra Varig Forsikring Nordmøre og Romsdal avslørte først deres gave på 500 000 for å sette i stand et eget klubbhus for KBK Kvinner.

Og det stoppet ikke der! Kjetil Thorsen har de siste to ukene hatt en hemmelig aksjonen med å selge "Folkeaksje Jentehuset". Privatpersoner og bedrifter har takket ja til å hjelpe jentene så det monner, og Thorsen kunne avlevere avtaler for 800 000 kroner til KBK Kvinner!

- Jeg er helt målløs, var første reaksjon fra KBK Kvinner-leder Liv Berit Bach mens hun tørket gledestårer.

- Dette er helt fantastisk! Jeg har lyst å starte på jobben med jentehuset med en gang, sier Bach når hun får summet seg litt.

KBK Kvinner nettsider

Varig Forsikring Nordmøre og Romsdal

Ønsker du å støtte KBK Kvinner?
Se info om "Folkeaksje Jentehuset" her og ta kontakt med Liv Berit Bach: [email protected]

#KBK #Lagetforlidenskap