Kapteinen tok ansvar og sikret ny seier

KBK havnet under, men viste sterk moral og snudde til seier foran et nærmest fullsatt Kristiansund stadion

Kristiansund og nordmøre viste seg fra sin beste side da Sandefjord tok turen til eliteseriens fjerde siste oppgjør.

Vindstille og krystallklart vær med et par plussgrader i lufta gjorde rammen rundt kampen perfekt. Det startet trått for KBK, men laget for lidenskap våknet for alvor etter at de havnet under 0-1, og snudde kampen. Tre meget gode og sterke poeng ble igjen i Kristiansund.

Laget:

McDermott, Coly, Psychè, DP Ulvestad, Aasbak, Diop, Sørmo, Kalludra, Gjertsen, Sørmo, Sørli, Kastrati.

Rotete åpning

Det var Sandefjord som kom best i gang. Etter en litt rotete start på 1.omgang, tar bortelaget ledelsen etter 19 minutter.

Bortelaget vinner ballen høyt i banen, og det er Vallés som sender en fin stikker mot bortelagets spiss, Rufo. Den spanske avslutteren er iskald alene med McDermott og sender ballen godt plassert i lengste hjørne.

5 minutter senere har Sandefjord og Pontus Engblom alle tiders mulighet til å øke ledelsen. Diop mister ballen og gir Sandefjord en gigantisk mulighet. Engblom får en halv banehalvdel helt for seg selv, men mislykkes alene med keeper. Strålende redning av McDermott som holder oss inne i kampen!

Sjansesløsingen skal vise seg å straffe seg, for knappe 5 minutter etter Engbloms sjanse, slår KBK tilbake. Gjertsen spiller ballen til Aasbak som kommer i full fart på venstresiden. Aasbak slår førtifem grader ut mot straffefeltet - der venter Sørli som banker ballen i mål! 1-1 og full jubel på Kristiansund stadion. «Hain e ein av oss» runger på tribunene!

KBK tenner på alle plugger og våkner av utligningen. Det går ikke mange minuttene før de mørkeblå spiller seg frem til nok en farlig sjanse som snur kampen! Coly tar et langt innkast inn i boksen, og ballen går via et Sandefjord-bein til perfekt skuddleie for kaptein Dan Peter Ulvestad. KBK-kapteinen dunker kula i nettmaskene, og jubler vilt opp mot publikum. 2-1!!

Resultatet står seg til pause.

KBK øker ledelsen, men Sandefjord gir seg ikke

Hjemmelaget er friske etter pause, og styrer kampen bra. Allikevel sitter man hele tiden og vet at en 2-1 ledelse aldri er sikkert. Sandefjord jobber hardt og virker langt fra resignerte.

KBK spiller seg frem til gode sjanser, og Simon Alexandersson er farlig nære med å øke ledelsen etter et innlegg fra Christoffer Aasbak. Også Sondre Sørli er meget nære sin andre scoring, men treffer stolpen etter at keeper feilberegner i feltet.

I det 63.minutt kommer derimot den behagelige 3-1 scoringen. På en corner er det stopperkjempen Ulvestad som blir tomålsscorer! Hjørnesparket er godt slått av Aasbak, og ved femmeteren er Dan Peter Ulvestad overlegen i lufta når han header ballen ned i mål. 3-1, deilig! To scoringer fra kaptein Ulvestad - det er ikke hverdagskost.

Hvalfagnerne gir seg derimot ikke, og i det 86 minutt reduserer de faktisk etter et nydelig framspill. Rufo er på rett sted til rett tid nok en gang, og plasserer ballen hardt i mål fra kloss hold.

Det blir nervepirrende sluttminutter på Kristiansund stadion, men KBK rir av stormen og tar tre nye meget viktige og sterke poeng.

Trampeklapp fra de over 4000 fremmøtte på tribunen og Uglan supporterklubb fyrer av blå konfetti når laget er borte for å takke for støtten. Nydelige bilder!

Tusen hjertelig takk for oppmøte og støtten, Nordmøre! Nå ser vi kun oppover på tabellen.

Se videohøydepunkter og sammendrag fra kampen i video under:

#KBK #LagetForLidenskap