KBK 2 seriemestere

KBK 2 slo Surnadal IL 4-0 på Kristiansund stadion mandag kveld og sikret med det opprykk til 3.divisjon

Det var flere lag som hadde ambisjon om opprykk foran årets sesong i 4.divisjon, men KBK 2 trakk det lengste strået og står allerede nå som seierherrer i serien med enda 3 kamper igjen å spille.

Kveldens kamp mot Surnadal IL ble vunnet 4-0 på Kristiansund stadion etter scoringer av Ådne Gikling Bruseth, Jesper Isaksen, Joakim Bjerkås og Daouda Bamba.

Vi tok en prat med hovedtrener Kurt Mørkøre etter kampen:

- Gratulerer med opprykket, Kurt! Årets sesong gikk akkurat som planlagt?

« - Det kan du si. Vi i trenerteamet startet tidlig i januar med målsetning om opprykk. Det var flere lag som hadde samme målsetning, og vi visste at det kom til å bli en tøff sesong da vi har avdelingens desidert yngste spillergruppe. Guttene har virkelig gjort en kjempejobb, all honnør til spillerne.»

- Hva er det som er hovedgrunnen til at KBK 2 nå er seriemestere, og har fremstått så solide som de har gjort i årets sesong?

« - Hele laget har opptrådt svært profesjonelt, og jobbet knallhardt på trening for oppnå målene vi satte oss sammen. I tillegg er det et veldig bra samhold i gruppen. Kombinasjonen av dette har nok vært nøkkelen til at vi står som seriemestere allerede nå.»

- KBK 2 har også avdelingens toppscorer per nå. Ådne Gikling Bruseth står oppført med imponerende 24 scoringer på 18 kamper. En gutt for fremtiden?

« - Ådne er en meget god fotballspiller med ekstrem fart og et veldig godt skudd. Både Ådne og flere på dette laget har naturligvis ambisjoner om å få sjansen på et høyere nivå på sikt. Guttene vet at det er kun hardt arbeid som gjelder for å få sjansen. Vår jobb som trenere er å gi de best mulig veiledning og forutsetninger for at de skal kunne bli så gode som de kan og vil»

Alle i KBK gratulerer så mye med opprykket - vi gleder oss til fortsettelsen, og ønsker laget masse lykke til i sesonginnspurten og neste års 3.divisjon!

#KBK #LagetForLidenskap

trenerekbk2