KBK forlenger med Henrik Gjesdal

Forsvarsspiller Henrik Gjesdal (25) er klar for et nytt år i KBK-drakt

Henrik Gjesdal kom til KBK i starten av 2017, og har på de siste to sesongene spilt 11 kamper for A-laget. Forsvarsspilleren har vært meget uheldig med skader, og har sånn sett hatt to tøffe sesonger i KBK-drakten.

I dag kan vi med glede annonsere at vi har forlenget kontrakten med Henrik ut 2019-sesongen, med mulighet for forlengelse.

Sportlig leder i KBK, Kenneth André Leren forteller om en voksen og reflektert ledertype som klubben har tro på i tiden som kommer:

«Henrik har vært her i to sesonger, som dessverre har vært mye preget av skader. I sin siste kamp i 2017 viste han hva han er god for, da han var banens beste i den viktige bortekampen mot AaFK. Det medisinske apparatet har jobbet hardt med å komme til bunns i Henriks skadeproblemer, og vi har håp om at han vil bidra for fullt kommende sesong.»

Leren sier at en skadefri Gjesdal blir som å ha en ny spiller inn mot sesongoppkjøringen:

«Det blir på mange måter som å ha en ny spiller til sesongoppkjøringen, og Henrik er klar for å ta opp kampen med de øvrige stopperne i troppen. Henrik er en ledertype, både på og utenfor banen. Han er voksen og reflektert, og har god erfaring både fra spill i Brann og Tromsø. Vi har tro på at en skadefri Henrik blir en viktig spiller for KBK i 2019.»

Hovedpersonen selv, Henrik Gjesdal sier han er veldig glad for å få fornyet tillit, og ser frem til å kunne bidra fra starten av neste år:

«Jeg er utrolig takknemlig for at KBK gir meg en ny mulighet etter to svært vanskelige år preget av skader. Nå ser jeg fremover, og gleder meg til å bidra også ute på banen i 2019. Målet er selvsagt å kapre en plass i startelleveren når sesongen sparkes i gang - det er selvsagt!»

Vi gleder oss til å se deg i aksjon, Henrik!

tbca936b