KBK-spiller tatt ut på G15-landslaget

15 år gamle Oskar Siira Sivertsen som til daglig spiller på KBK sitt G16-lag ble i går tatt ut til landslagssamling

Mandag ble det klart at Oskar Siira Sivertsen ble tatt ut på Norges G15-landslag til Equinors Talentleir, som arrangeres 24.–27. mars i Sarpsborg.

Til daglig spiller Oskar på spissplass for KBK G16. Han kom til KBK fra moder- og samarbeidsklubb Dahle IL i 2017, hvor han har fått et meget bra grunnlag for videre satsing i Kristiansund Ballklubb.

Hovedtrener Eirik Ranheim er en stolt trener og full av lovord om den lokale unggutten når vi møter han på stadion:

«Dette er en gledelig dag, og viser at hardt arbeid lønner seg! Oskar har en råskap, fysikk og nese for mål som du svært sjeldent ser i en så ung alder. Han har en vinnerskalle, mentalitet og holdninger som kan ta han svært langt. Per nå har han 23 obligatoriske kamper for KBK G16 og har så langt notert seg for 26 mål. Han er en veldig seriøs fotballspiller som virkelig har fortjent denne sjansen.

Ranheim mener at uttaket også vil gi motivasjon til resten av de unge lovende i NEAS Akademiet:

Med dette uttaket så gir dette også et tydelig signal for resten av spillerne i NEAS akademiet om at det er mulig å nå like langt med hardt arbeid, riktig mentalitet og gode holdninger.

Vi som har jobbet med Oskar over tid er veldig glad på Oskar sine vegne, og det gir oss inspirasjon og motivasjon for videre utviklingsarbeid!»

KBK gratulerer så mye med uttaket, og ser frem til å følge utviklingen videre!

#KBK #LagetForLidenskap

Oskar