Laget for lidenskap - med hjerte for KBK

Christian Michelsen forteller om Kristiansund Ballklubb

Jeg er kanskje naiv når jeg sier at jeg tror man får som fortjent her i livet. I 2014 tok jeg, Ole og Trond over treneransvaret i KBK. Fra dag en har hardt arbeid vært en mantra for oss, og hver dag har vært en ny mulighet til å bli litt bedre. Neste kamp har alltid vært den eneste kampen som har betydd noe. Fokus på det vi kan gjøre noe med har med andre ord vært det eneste riktige.

Nå gjelder det å bygge videre på klubbens kjerneverdier for å sikre suksess videre. Vi er ambisiøse, ydmyke og sultne. Vi ønsker å vinne fotballkamper! Hele gruppa er villige til å ofre mye for å nå målene våre.

Sammen med trenerteamet og støtteapparatet vårt har vi år etter år forbedret oss, både individuelt og kollektivt. Vi vinner og taper kamper sammen, og med målrettet arbeid skaper vi et lag med sterkt samhold og mye hjerte.

KBK har blitt en klubb for hele Nordmøre. Det er her vi har vår identitet, og den stoltheten vi opplever videreformidler vi ut til regionen gjennom god fotball. Det er ingen ting som er større for en fotballmann som meg å se et fullsatt Kristiansund stadion med hele Nordmøre representert. Det engasjementet og den ilden vi føler selv ser vi også på fjesene til tilskuerne og folkene rundt om kring.

Vi hadde aldri vært klar for Eliteserien 2017 uten hjelp fra næringslivet på Nordmøre, støttespillere og supportere, med andre ord alle ildsjelene i og rundt klubben. De føler like sterkt for fotballen og identiteten til KBK som vi selv gjør. For det vil jeg gjerne takke alle bidragsytere som har støttet oss på veien hit, og som støtter oss på veien videre!

I år venter Rosenborg, Molde, Vålerenga med flere, herlighet hvor gøy det skal bli! «Nytt» Kristiansund Stadion skal fylles opp hver gang vi får besøk. Hver motstander skal få kjenne at det er spesielt å besøke «Baillsund». Vi skal fortsette å bygge en klubb som representerer de verdiene vi står for, og som vi alle er stolte av.

Vi har vist de siste sesongene at vi innehar evnen til å avgjøre jevne fotballkamper. Vinne fotballkamper. Det kreves litt ekstra og godt vant er vi blitt. Sulten etter å vinne nye fotballkamper må aldri forsvinne. Følelsen og gleden av å vinne fotballkamper sammen må aldri bli likegyldig. Litt vanskeligere blir det i år, men hva er bedre enn nye spennende utfordringer. Vi får som fortjent til slutt!

Sult og lidenskap kommer til å kjennetegne KBK også gjennom årets sesong. «Vi glær åss»!