På denne tabellen ligger KBK på 2.plass

Hvis Eliteserien hadde blitt avgjort på poeng vunnet per million kroner klubbene bruker, hadde KBK kommet nest best ut av samtlige lag

Det kommer fram i Deloitte og Norsk Toppfotballs rapport Eliteseriebarometeret, der de ser på økonomien til de norske eliteserieklubbene.

Kristiansund Ballklubb brukte totalt 46 millioner kroner på å få sine 46 poeng i fjor, noe som gir fine 1.00 poeng per million brukt.

Kun Ranheim kan skilte med bedre statistikk.

- Daglig leder i KBK, Kjetil Thorsen forteller at det er en bekreftelse på at man har brukt pengene fornuftig, og at konseptet tæring etter næring er en del av grunnmuren i KBK:

«Det er klart det er gøy å bli plassert helt i toppsjiktet av en slik statistikk. KBK har en nøktern og fornuftig tilnærming til bruk av penger, og dette viser at vi har en sunn og god drift i klubben. Vi er også glade for at humankapital fortsatt teller en hel del i fotball, noe KBK har et veldig stort fokus på. Menneskene i og rundt klubben er vår aller viktigste ressurs. Rapporten bekrefter også at sporten forvalter ressursene klubben har på en fantastisk måte. Dette gir oss motivasjon til å fortsette det harde arbeidet for at KBK skal være en Eliteserie-klubb i mange år fremover»

Resten av tabellen ser slik ut:

tabellkøonomi