Poengdeling mot tangotrøyene

KBK kjempet beinhardt og tok ledelsen med 10 mann, men AAFK slo tilbake og utlignet på overtid

Aalesund FK mot Kristiansund BK. Det var duket for festaften på Color Line stadion, i en ekstremt viktig kamp for begge lag. Over 1000 Nordmøringer hadde tatt turen til Ålesund for å støtte Laget For Lidenskap, og KBK så ut til å ta med seg alle 3 poengene hjem. Det holdt dessverre ikke helt inn, da tangotrøyene slo tilbake og utlignet på overtid av overtiden.

Startelleveren: McDermott, Aasbak, DP Ulvestad, Gjesdal, Baranov, Hopmark, PE Ulvestad, Diop, Gjertsen, Bamba, Stokke.

Reserver: Knezovic, Kalludra, Rønningen, Sørli, Øby, Økland, Mendy

1.OMGANG

Kampen starter som forventet. Høyt tempo og bra trykk i både bane og duellspill. Det bølger en del frem og tilbake, hvor begge lag virker sultne på vei fremover i banen.

Første sjanse tilfaller Torgil Gjertsen etter 4 spilte minutter. Den hurtige trønderen skjærer innover i banen og banker til mot nærmeste hjørne, men skuddet går dessverre på utsiden av nettveggen.

Det blir mye nesten for begge lag i 1.omgang. Aalesund FK har et par gode skudd, men det blir aldri veldig farlig. Rett før pause kunne og kanskje burde KBK tatt ledelsen. Pål Erik Ulvestad flikker Torgil Gjertsen elegant gjennom på venstrekanten, som igjen slår en meget god stikker inn i boksen til Bamba - spissen klarer dessverre ikke å stokke føttene når han skal avslutte, og bommer på ballen. KBK veldig nær ledelse.

KBK sin sjanse ble så og si det siste som skjedde før dommer Dag Vidar Hafsås blåste av omgangen. Lagene tar pause på 0-0.

2.OMGANG

Ingen av lagene gjør noen endringer etter pause.

Vi må til det 64.spilleminutt for å finne den første nevneverdige sjansen i 2.omgang. Igjen er det Torgil Gjertsen som er på farten. Som i første omgang, finter han seg inn i banen og lader kanonen. Skuddet fyker dessverre rett utenfor stolpen - det begynte for alvor å lukte mål av trønderen.

Etter 68.minutter skal derimot kampen ta en negativ vending for KBK. Mido Diop, som fikk gult i første omgang - mottar sitt andre gule etter at han takler en Aalesund-spiller i det han prøver på en avslutning. Hele Ålesund roper på rødt kort, og de får det som de vil. Mido må forlate banen, og KBK må spille med 10 mann resten av kampen.

Vi står opp og viser en fantastisk lagmoral og fighter-vilje etter vi blir redusert til 10 mann. Det kjempes med nebb og klør i alle dueller, og det løpes vanvittig mye. Også på tribunen gir den 12.mann alt de har. Helt fantastisk stemning leveres fra bortesvingen.

76min. Stokke går ut, Rønningen kommer inn.

Aalesund tar naturlig nok over banespillet i overtall, uten at de klarer å skape de helt store sjansene. KBKs forsvar rydder unna det som kommer, og fremstår veldig solide.

Etter 86 minutter skjer det som ingen hadde trodd kunne skje. KBK tar ledelsen med 10 mann på Color Line stadion! Gjertsen gjør som han vil, og skjærer nok en gang inn fra venstre kanten og lader slegga. Denne gangen treffer han godt, og ballen suser forbi Ålesunds sisteskanse og inn i nettmaskene. Enorme jubelscener både på banen, trenerbenken og tribunen. Lidenskap!

I sluttminuttene blir det en kanonade mot KBK sitt mål. Aalesund gir alt for å utligne ledelsen. De er nære flere ganger. Til slutt sender Aalesund absolutt alle mann i angrep - inkludert keeper Andreas Lie. KBK vinner derimot duellene, og plutselig er Torgil Gjertsen på vei mot Aalesund sitt mål, med kun utespillere foran seg. Aalesunds keeper har ikke en sjanse til å komme seg hjem i tide. Gjertsen går og går, og alle tror KBK skal score da AAFK-buret står tomt. Dessverre er Bjørn Helge Riise meget god i returløpet sitt, og blokkerer Gjertsen sin avslutning og får ryddet unna. Der burde KBK ha punktert kampen.

Rett etterpå går Aalesund i angrep. Og selvfølgelig skjer det som alle frykter skal skje. Etter et massivt press, og kaos i form av avslutninger og blokkeringer foran KBK sitt mål, dukker Vebjørn Hoff opp og banker inn utligningen for hjemmelaget. Skuffelsen er til å ta og føle på i KBK-leiren. Så nært, så nært..

Scoringen blir det siste som skjer i kampen, og det ender 1-1 på Color Line stadion. En kamp KBK sett ut i fra alt burde ha vunnet, men det svikter dessverre litt i de avgjørende situasjonene nå det koker som mest.

(!) KBK ønsker å takke alle som tok turen for å heie oss frem på tribunen i Ålesund. Dere er intet annet enn helt fantastisk. For en stemning og støtte!

Nå flytter vi fokus mot neste hjemmekamp, som går neste søndag mot Odds Ballklubb. HER kan du kjøpe billetter til nevnte kamp.

Sikre deg din billett i dag, og hjelp oss å fylle Kristiansund stadion til randen neste helg. Det e vi, som e, fra Kristiansund!

aafkkbk