Poenget glapp på overtid

Det ble en kamp preget av tøffe dueller hvor KBK sto i mot, og lenge så ut til å sikre uavgjort..

Da var det klart for kamp mot SK Brann i Bergen by igjen. En kamp som gikk særdeles bra for KBK i fjor. De mørkeblå ga seg ikke før det sto 4-0 på resultattavlen på bortebane i fjor. Også på hjemmebane ble det seier mot Brann, da Sverre Økland scoret KBKs første spillermål i Eliteserien i sikret årets første seier med 1-0 på Kristiansund stadion.

Men, det var i fjor - og fotball er ferskvare. KBK manglet flere spillere med skade til dagens kamp. Kalludra og Gjertsen var blant spillerne som startet mot Lillestrøm, som ikke var med til Bergen.

Michelsen og hans trenerteam stilte følgende lag fra start: McDermott, Coly, Hopmark, DP Ulvestad, Aasbak, Aasmundsen, PE Ulvestad, Lepistu, Sørmo, Bye, Bamba.

1.omgang

KBK åpnet disiplinert, og lot aldri Brann starte kampen i et stort tempo. Det ble allikevel høy temperatur i løpet av 1.omgang. Mange tøffe dueller preget kampbildet, og det ble til tider ampert ute på gressmatten.

Flere gule kort ble delt ut til begge lag - men dommer Ola Hobber Nilsen gjorde en god jobb i å roe gemyttene.

Stian Aasmundsen hadde et godt forsøk på frispark etter 38 minutter, men Brann får klarert til slutt.

Hjemmelaget hadde et par halvsjanser, men alt i alt ble dette en omgang uten de store målsjansene. KBK fikk kampen inn i sitt spor, og Brann gikk tydelig frustrerte inn til pause på resultatet 0-0.

2.omgang

De siste 45 minuttene åpnet akkurat som de første. Mange dueller, og få målsjanser.

Brann begynte etterhvert å stå veldig høyt i banen, noe som skapte kontringsmuligheter for KBK. Flere ganger kunne KBK kommet på farlige overganger, men det stemte ikke helt fremover i dag dessverre.

Begge lag virket preget av slitne bein på en tung gressbane utover i kampen, og det ble knapt skapt sjanser på Brann stadion denne kvelden.

I det 70.minutt ble det et langt stopp i kampen. Pål Erik Ulvestad og Sivert Heltne Nilsen skallet hodene sammen i en duell. Brannspilleren fortsatte kampen med bandasje, mens Pål Erik Ulvestad måtte byttes ut grunnet et solid kutt i hodet.

Lange stopp i kampen betyr naturligvis lang overtid. Hele 9 minutter ble lagt til på tampen av kampen.

Dessverre skjedde det som ikke skulle skje 8 minutter ut i overtiden. Brann setter opp leir rundt KBK sin 16-meter - når de plutselig kommer seg løs på høyresiden. Hjemmelaget får slått inn et godt innlegg foran mål, hvor Acosta dukker opp og sender Brann til himmels. Stanger inn 1-0 og vinner kampen for hjemmelaget.

Naturlig nok en stor nedtur for KBK - men guttene våre kriget hele veien, og fortsetter de i samme spor på bortebane, vil poengene komme på løpende bånd.

Nå er det bare å riste av seg skuffelsen så fort som mulig, og slå tilbake borte mot Sandefjord til helgen. Ny kamp med nye poeng!

#KBK #LagetForLidenskap