Seier mot Sandefjord

En kamp preget av vind og tett duellspill endte med seier for KBK

KBK sin andre treningskamp på La Manga ble en slitekamp med tøffe dueller og vindfulle forhold.

I første omgang var det ingen av lagene som klarte å putte ballen i mål, men KBK hadde de desidert største sjansene. To ganger måtte Sandefjord-keeper Øystein Øvretveit hente frem gode redninger for å hindre KBK scoring.

Sandefjord fikk et grep om kampen i en liten periode i løpet av omgangen, uten at Lars Bohinens mannskap klarte å omsette presset i form av målsjanser.

I andre omgang tok KBK mer og mer initiativ i kampen, og etter 20 minutter fikk laget for lidenskap betalt. Aliou Coly blir felt på kanten av 16-meteren på høyre side og får frispark. Christoffer Aasbak skritter selvsikkert opp og curler ballen direkte i mål fra skrått hold. God prestasjon fra vår nysignerte venstreback.

Den siste halvtimen av kampen blir en stillingskrig preget av tøffe dueller uten at noen av lagene skaper noen nevneverdige sjanser.

Alt i alt nok en god gjennomkjøring for KBK i en kamp hvor vi er det beste laget.

Det er viktig å legge det defensive fundamentet før vi etterhvert vil fokusere mer på det offensive.

— Christian Michelsen
Christian Michelsen gledet seg over nok en bunnsolid defensiv kamp fra sitt lag. - Vi står nok en gang veldig bra bakover og holder løpet ut. Det er viktig å legge det defensive fundamentet før vi etterhvert kan fokusere mer på det offensive.

KBK startet i en 3-5-2 formasjon i dag.

Følgende 11 startet: Conny Månsson, Andreas Hopmark, Nikita Baranov, Henrik Gjesdal, Aliou Coly, Christoffer Aasbak, Sverre Økland, Pål Erik Ulvestad, Kamer Qaka, Jean A. Mendy og Benjamin Stokke.

På benken startet: Sean McDermott, Joakim Bjerkås, Thompson Ekpe, Rocky Lekaj, Jonas Rønningen, Andreas Rødsand, Tor Erik Torske, Jesper Isaksen, Sondre Sørli og Daouda Bamba.

Ekpe, Rødsand, Torske, Sørli, Isaksen og Bamba kom inn i løpet av 2.omgang for KBK.

Liridon Kalludra og Dan Peter Ulvestad var småskadet og ikke aktuell i dagens kamp.

Headerfoto: Anders Hoven, Digitalsport.