Slatlem forlenger med KBK

En av KBK sine mest lojale og standhaftige samarbeidspartnere, Slatlem, blir med KBK videre på reisen

Slatlem har vært trofast samarbeidspartner av KBK helt siden starten. I snart 15 år har bilforhandleren prydet baksiden av drakten, og vært en av klubbens største støttespillere.

Nå er det bestemt at de blir med KBK videre, og forlenger avtalen ut 2019.

Daglig leder i KBK, Kjetil Thorsen snakker varmt om forholdet til Slatlem, som har satt sitt preg på KBK gjennom mange år:

«KBK har lykkes på grunn av at man har hatt kontinuitet og langsiktig satsing på flere områder. Være seg på spillersiden, trenersiden og ledersiden - men kanskje mest av alt innen samarbeidspartnere. Slatlem har vært en av de tre-fire største støttespillerne til KBK gjennom 15 år. Det har betydd og betyr selvsagt utrolig mye for oss som klubb. Slatlem er en proaktiv sponsor, og skaper engasjement rundt klubben på sin helt egen måte. Hver gang vi ringer Slatlem med et prosjekt, blir vi alltid møtt med positiv energi og godvilje. Der er vi som klubb utrolig heldige - det er godt og helt avgjørende å ha slike støttespillere på laget. »

Primus motor, Anton Slatlem svarer Kjetil med lidenskap og entusiasme, og forteller om et langvarig forhold til klubben, som han mener har vært veldig viktig for Kristiansund og Nordmøre:

«Vi ble dratt med inn i dette helt fra starten når CFK og KFK ble slått sammen, siden har vi vært med på laget. Jeg tror ingen av oss helt visste effekten av det å få et topplag på Nordmøre den gangen, men resultatet vi ser i dag er helt fantastisk. Jeg kjenner på glede og optimisme når jeg går rundt på stadionområdet og snakker med folk før kamp. Det gir meg mye. KBK er et blitt en felles lidenskap og interesse som er utrolig viktig - det er virkelig gøy å være med på.»

Idar Slatlem som er konsernleder og Antons eldste sønn er kjapp med å fremheve sin far for å være fremoverlent når det gjelder KBK:

«Jeg må få fremheve pappa litt her. Det er sjelden han skryter av seg selv, men han har virkelig vært engasjert helt fra starten. Jeg tror det er få hjemmekamper han har gått glipp av gjennom årenes løp, og han blir ofte rørt når vi snakker om vårt samarbeid med KBK. Det handler om samfunnsansvar, og vi prøver som konsern å støtte prosjekter generelt som fremhever Kristiansund og Nordmøre på en god måte. Vi har som de fleste andre opplevd noen tøffe år på veien, men har alltid prioritert vårt engasjement i klubben. KBK betyr mye for oss, og ikke minst for byen vi bor i og regionen vår.»

Idar Slatlem, Kjetil Thorsen, Anton Slatlem og Jonas Slatlem spiller videre på lag sammen i KBK!

Slatlem Corner

For alle som var på opprykksfesten etter Sandefjord-kampen i 2016, husker nok da Anton Slatlem tok scenen med bravur og lanserte at Slatlem skulle bidra med et samlingssted på Kristiansund stadion før sesongstarten i eliteserien. Ingen visste hva det skulle bli, ikke engang han selv. Det som er sikkert, er hvert fall at ingen hadde drømt at det skulle resultere i det vi i dag så kjært omtaler som Slatlem Corner. I samarbeid med Slatlem og Talgø, ble det bygd en fantastisk supporterkafé som rommer 100 personer innendørs, i tillegg til fantastiske Møre Royal Terrasse fra Talgø som tar 200 personer utendørs.

Slatlem Corner har blitt en enorm suksess, og er som regel stappfull av supportere to timer før alle hjemmekamper. For dere som enda ikke har tatt turen hit, anbefaler vi det på det sterkeste.

De tre blad Slatlem som sitter rundt bordet under denne praten, mener at Slatlem Corner kanskje har vært den største suksessen i samarbeidet mellom partene:

«Det er utrolig gøy å se hva Slatlem Corner har blitt. Vi visste nok ikke selv hva det skulle ende opp med når vi begynte å planlegge dette, men for en suksess! Det har blitt en snakkis, og har vært et positivt løft for stadion og supporterne. Et slikt samlingssted bygger kultur, og er ganske unikt i fotball-norge slik vi ser det. Det er utrolig kjekt å se folk kose seg med en fishan, og ta seg en tur på Slatlem Corner etterpå. I tillegg er det med å gi penger i klubbkassa for KBK, noe som også er viktig. Jeg gleder meg til sesongstart bare ved å snakke om det» avslutter Anton med et smil.

#KBK #LagetForLidenskap

slatlem-logo