Solid innsats fra G16-laget i Eliteturnering

Trener Eirik Ranheim kan fortelle om en meget bra helg når KBK G-16 i helgen skulle måle krefter mot de beste lagene i landet

KBK konkurrerer mot de beste lagene i Norge i flere aldersklasser. Forrige helg fikk de bryne seg i gruppespill mot Vålerenga, Brann og Lillestrøm.

Trener Eirik Ranheim har oppsummert helgens innsats i et reisebrev:

«Laget skulle måle seg denne gangen mot noen av Norges beste G16 lag. I gruppespillet spilte laget mot Vålerenga, Brann og Lillestrøm.

Først kamp mot Brann ble en ren forsvarskamp fra laget sin side. Laget slet med å holde ballen innad og slet med å skape noe i etablert angrep selv. Kampen ender 0-0. Samme kampbildet mot Vålerenga. Men her har laget i noen perioder hvor de styrer kampen og presser VIF bak i banen. Kampen ender 1-1 hvor målscorer var Oskar Sivertsen. Mot Lillestrøm spiller laget sin beste kamp. Styrer store deler av kampen for får en fortjent 1-0 ledelse med et nydelig mål fra Jonas Folland Hegg. Kampen ender 1-1. Mot Sandnes Ulf bærer laget preg av slitne bein, og dårlig vær. Dette blir nok en forsvars kamp med mye slurv og unøyaktighet i etablert angrep, spesielt i pasningsspillet.

For å oppsummere så kan man si at resultatmessig var det veldig bra, men vi vet at vi har mye mer å gå på i etablert angrep. Vi gjør det vi er best til per dags dato og det er å kontrollere motangrep fra motstanderne. Vi må bli flinkere når laget skal angripe og kunne variere måten vi spiller på med å bearbeide og være direkte. Der har vi en vei å gå. Men det positive er det defensive rundt egen boks. Vi forstyrrer og gjør det fryktelig vanskelig for motstanderne å åpne forsvaret vårt. Der er vi kanskje best av alle lag gjennom turneringen.

Det viktigste er at vi får matchet oss mot noen av landets beste lag og spillere for å skaffe referanser på hvor vi står både som lag og som enkeltspillere. Vi gleder oss allerede til neste turnering som er i Bergen 6-7 april.»

Det gøy å se og følge med hvor godt det jobbes i de yngre avdelingene i Kristiansund Ballklubb. Vi ønsker laget lykke til denne sesongen!

KBK_LFL_RGB_Positiv.png