Sonja hadde reisefeber før KBK-kampen

I dag er det FNs internasjonale dag for eldre, og vi i KBK benytter anledingen til å takke Sonja Engvig og alle våre flotte gjester for besøket ved hjemmekampen søndag.

Gratulerer med Verdensdagen for eldre!

Uglan og KBK inviterte fem gjester hver til søndagens kamp mot Brann. Denne gangen ønsket vi å gi en ekstra oppmerksomheten til en gruppe som vanligvis ikke har så lett for å komme ut og på kamp. I år som i fjor gikk invitasjonen til eldre og andre som mottar tjenester og tilbud fra Hjemmetjenesten i Kristiansund kommune. Og søndag var de på plass på Kristiansund stadion

Reisefesber før kamp
Sonja Engvig var en av disse, og hun var veldig glad og takknemlig for en helt spesiell søndag. I går fikk vi en rørende og raus mail fra hennes datter, Kari Engvig som kunne melde dette fra hennes begeistrede mor:

"Har fått i oppdrag fra min godt voksne mor om å takke dere for den enestående  muligheten hun fikk da hun ble tilbudt å være tilskuer (m/ledsager) sist søndag.  Hun har ikke vært på fotballkamp siden hun som tenåring heiet på hjemlaget sitt i Brønnøysund.

Hun hadde skikkelig reisefeber hele dagen i påvente om at hun skulle bli hentet.  Hun syntes det var en usedvanlig hyggelig, elskverdig og serviceminded gjeng hun traff på underveis.  Det være seg de som avtalte/ringte, taxi sjåføren,  de på stadion og de som serverte de gratis kaffe og vafler.

Hun roser dere for en flott opplevelse og for et anlegg dere har, alt fra sentralstyrt "vanning" av banen til tribuneanlegg, hun er mektig imponert-og kommer til å leve litt på denne hendelsen.", skriver Kari Engvig på vegne av sin mor Sonja Engvig.

Og slike tilbakemeldinger lever vi lenge på! Det er nettopp slike opplevelser vi i Kristiansund Ballklubb ønsker å gi både unge og eldre når de er på kamp på Kristiansund Stadion. Kristiansund Ballklubb ønsker å gi bedre livskvalitet for alle.

Tusen takk!
Takk for besøket og tusen takk til koordinator Marius Pettersson ved Hjemmetjenesten, Kristiansund kommune, taxisjåførene, KBK-vertene og alle som var med på å gjøre dette til en flott opplevelse.

Bildet over: Ruth Elin Langnes ønsker Sonja Engvig hjertelig velkommen til Kristiansund stadion, bak står Per Torsteinsson.
Alle foto: Arild Myhre/Tidensk Krav.

Eldre_DSC_6850
Reidun Ingebrigtsen og Inger Roksvåg ville takke alle gode hjelpere som hadde sørget for at brukere av hjemmetjenesten i Kristiansund kommune både har fått billetter og kommet seg på kamp. Bak(t.v.) taxisjåfør Roar Bjørnvik og Marius Pettersson fra hjemmetjenesten i Kristiansund kommune.
Eldre_DSC_6853
KBK-supporter Nils Einar Solvær er stilig antrukket med flott coachjakke, caps, skjerf og trøye.

Også eldre mennesker har rett på god helse og livskvalitet. FNs internasjonale dag for eldre er et av tiltakene for å sette søkelys på disse rettighetene.

Internasjonal dag for eldre. Les mer her.

#KBK #Lagetforlidenskap