Spennende fremtid for KBK

Kristiansund Ballklubb arrangerte frokostmøte for sponsorer og samarbeidspartnere

Det er stort engasjement for fotballen blant Kristiansund og Nortdmøres næringsliv, og dette var veldig tydelig på dagens frokostmøte.

Arrangementet åpnet med en uformell frokost, og så en presentasjon av klubbens sportslige og økonomiske fremgang ved styreleder Finn Backer. Videre ble den viktige sportslige satsingen på unge talenter gjennom NEAS-akademiet presentert, og det er tydelig å se at den har vært i gode hender.

Nå skal vi skape fotballmagien vi kjenner fra den engelske serien, men i ekte Nordmørsk stil

— Kjetil Thorsen, daglig leder i KBK
 Daglig leder Kjetil Thorsen fikk æren av å endelig presentere hele 1)-tribunen hvor caféen Slatlems Corner, med tilhørende terrasse levert av Talgø vil komme. Uteområdet er påkostet av Averøy Betong og Talgø. I tillegg får stadion eget VIP-område som sponses av Møre Drift & Renhold, samt er taket over hele tribunen levert av Strand & Stubø Entreprenører.

-Det har kostet oss 7 millioner å realisere 1)-tribunen på nordsiden av stadion, kunne Thorsen fortelle. -Dette har ikke kommet av seg selv, og det er takket være disse bidragsyterne og engasjementet fra supporterne vi endelig kan realisere Kristiansund Stadion som Nordmøres møteplass

Stokke, Aasbak, McDermott og Gjesdal er klare for å spille med KBK i Eliteserien

De fire nye spillerne i KBK ble introdusert av trener Michelsen. -Dette er sultne og motiverte spillere, og det er utrolig viktig for klubben. Vi skal fortsette å legge stein på stein, og fortsette på mantraet vårt: "Vi skal ikke tape to kamper på rad"

Klubben tester også for tiden Nikita Baranov, fra Estland  og det er et uttlat mål om å kunne ha en solid dekning på laget med 22 spillere i stallen.

Klubbens nye assistent trener, Joakim Klæboe, gjennomgikk taktikker og hva KBK skal jobbe med fremover for å sikre en god sesong i 2017.

-Det er mye trening for tiden og det vil bli tøffe motstandere vi skal møte i Eliteserien, men vi er et sterkt lag med mye potensiale. Videre fortalte Klæboe om viktigheten av en fullsatt stadion på hjemmekampene. -Følelsen av den 12. mann på stadion er reell og det er viktig å ha supporterne bak oss når vi skal spille fremover for motivasjon og pågangsmot.

Dette blir en tøff og spennende sesong, men klubben har aldri vært i en bedre posisjon for å kunne møte fotballnorge. Vi ser frem til en begivenhetsrik seriestart når vi tar imot Molde på Kristiansund Stadion 1. april.