Stadions løft

Sammen med sine støttespillere skal KBK skape uforglemmelige opplevelser på Kristiansund Stadion

Kristiansund Ballklubb inviterte fredag 17. februar til pressekonferanse om nordsiden av stadion, selve 1)-tribunen. Deltakende på møtet var alle bidragsytere som er med å realiserer nordsiden av stadion, fra Slatlems Corner til Strand og Stubø Entreprenører AS som bygger tribunen og tak. Taket har de også påtatt seg kostnaden av og sponser klubben.

Dette prosjektet er et stort løft for klubben og stadion. 1. april kommer til å bli den største dagen i KBKs historie!

— Kjetil Thorsen, daglig leder KBK

-Det er helt utrolig å se den utviklingen som skjer rundt KBK i dag, sier en rørt Thorsen. -Det skal investeres 7 millioner på nordsiden, og som er med og løfter stadion og klubben til nye høyder. Dette hadde vi ikke fått til uten de støttespillerne som er her i dag.

Støttespillerne som er med å skape denne møteplassen for Nordmøres supportere er Slatlem, Møre Drift og Renhold, Talgø, Averøy Betong, Strand og Stubø Entreprenører, Norsol, og ikke minst Sparebank 1 Nordvest samarbeidet som har kjøpt navnerettighetene til tribunen. Knut Olsen som ikke var tilstede er også en stor bidragsyter.

Roar Stubø fra Strand og Stubø Entreprenører forklarer sin grunn til å sponse utviklingen av stadion. -Dette handler om engasjementet rundt KBK og Nordmøre. Vi er med å skape en møteplass på Kristiansund Stadion.

Bjørn Hauglann fra Talgø stemmer i. -I Surnadalen ser vi den stoltheten som KBK er med å gir oss. Klubben bygger gode verdier og er en motivasjonsbygger for unge håpefulle fotballspillere på hele Nordmøre. Det er viktig å være med å støtte den merverdien som KBK gir folk både på og utenfor banen. KBK er også en god måte å profilere seg på, her når vi frem og dette er det største sponsprosjektet vi har gjort utenfor Surnadal.

Nordsiden av stadion inneholder 1)-tribunen og mange flere tilbud til supporterne

Møre Drift VIP er det første VIP-lokalet klubben har til å huse sponsorer og samarbeidspartnere. Lokalet blir på 280 kvadratmeter, og her vil vi gjeste 300 mennesker. På ekte Nordmørskt vis skal vi servere lapskaus og husmannskost i en uformell, trivelig stemning.

For supporterne og andre vil det bli mulighet å holde til i Slatlems Corner, et helt nytt kafétilbud på stadion. Her kan man nyte god mat og drikke før og etter kamp. I tillegg vil man kunne sitte ute med utsikt over stadion på terrassen som er levert av Talgø.

Ikke vil man fryse heller da Norsol kjenner klimaet i Kristiansund, og leverer markiser med terrassevarmere. Kaféen og terrassen vil til sammen ha plass for 250 til 300 mennesker. Averøy Betong fullfører prikken over "i"-en og limer sammen nordsiden til resten av stadion.

Kristiansund Ballklubb har nok den minste stadion i Eliteserien, men vi tror vi har den med mest sjel og hjerte. Det vil ikke være et tomt sete på tribunene, og klubben holder for tiden på med å utvikle en løsning som vil kunne hjelpe de som ikke har mulighet til å komme på kamp til å frigjøre sitt sete for akkurat den kampen - slik at klubben kan selge det videre.