Sterkt poeng borte mot Haugesund

KBK gjorde flere endringer på laget og kjempet seg til et viktig poeng borte mot Haugesund

KBK kom inn til dagens kamp med 4 seiere på rad i Eliteserien, og det var et energisk KBK-lag som entret banen mot FK Haugesund. Christian Michelsen gjorde hele 6 endringer på laget som spilte mot Molde FK den 16.mai, og alle som kom inn gjorde en meget bra figur. Det ble en kamp mellom to jevngode lag, hvor det på ingen måte var et hav av sjanser. Begge lag forsvarte seg godt, og det endte til slutt med poengdeling.

Laget som startet:

McDermott, Gjesdal, Psyché, Coly, Sivertsen, Olsen, Diop, Cirak, Isaksen, Bye, Amang.

Innbyttere:

Mbaye, DP Ulvestad, Gjertsen, Kalludra, Kastrati, Hoven, Sørmo.

Jevn 1.omgang

Det var FK Haugesund som hadde klart mest ball det første kvarteret, men KBK spilte seg bra inn i kampen etterhvert. KBK sto også meget bra i forsvar, og slapp omtrent ikke til en sjanse i løpet av de første 45 minuttene på Haugesund stadion.

Den siste halvtimen skaper KBK et par gode sjanser. Først er Thomas Amang frempå i feltet, hvor keeper må slå til corner. Like før pause sender Diop en suser mot krysset, men Haugesunds keeper Sandvik varter opp med en god redning.

Ingen av lagene skaper de helt enorme sjansene i varmen, og lagene går til pause på stillingen 0-0.

KBK kjempet med nebb og klør

KBK gjorde ett bytte i pausen. Jesper Isaksen, som pådro seg gult kort i 1.omgang går av, inn kom Bent Sørmo.

Det ble også veldig lite å melde fra kampen også i 2.omgang. Kampbildet ble preget av to meget jevne lag, som virket å være litt preget av både det varme været og et tett kampprogram den siste tiden. KBK pådro seg en del unødvendige frispark i farlig posisjon i første halvdel av andre omgang, men heldigvis klarer ikke Haugesund å utnytte de.

I det 69.minutt gjør KBK sitt andre bytte. Meinhard Olsen går ut, inn kommer fotrappe Torgil Gjertsen.

Sjansene uteblir også utover omgangen, noe som gjør hjemmelaget tydelig frustrerte. KBK forsvarer seg godt og viser rutine gjennom hele kampen. I det 79 minutt gjør KBK sitt siste bytte. Christophe Psyché får seg en smell i hoften etter en duell ute på kanten og må kaste inn håndkleet. Dan Peter Ulvestad kommer inn som bunnsolid erstatter.

Ingen av lagene klarer å mønstre en sluttspurt, og kampen ebber til slutt ut til 0-0. Ingen fyrverkeri av en fotballkamp, men KBK tar med seg et meget sterkt bortepoeng fra Haugesund, holder nullen for femte gang denne sesongen.

Se sammendrag fra kampen i videoen under: