Stor overraskelse til Uglan

Generalsponsor Sparebank1 Nordvest og KBK overrasket supporterklubben Uglan med en gave de setter stor pris på.

Onsdag ettermiddag fikk Uglan Supporterbutikk besøk av KBK-kaptein Dan Peter Ulvestad og Sondre Sørli sammen med daglig leder i KBK, Kjetil Thorsen og sponsorsjef i Sparebank1 Nordvest, Hans Mellemsæther.

Tidligere i uka meldte supporteklubben at det var tunge tider økonomisk og dermed svært utfrodrende å kunne drifte Uglan sin butikk i Kaibakken. Dette fikk generalsponsor og klubben til å reagere spontant.

Spleiser tilbake til Uglan
- Uglan har startet mange spleiser for KBK, nå var det på tide med en spleis tilbake til Uglan, sier Hans Mellemsæther i Sparebank1 Nordvest.

- Nå vil Sparebank1 Nordvest og vi i klubben sammen bidra med økonomisk støtte, slik kan Uglan forsatt kan drive butikken her i sentrum en stund til. Og det handler om å anerkjenne den jobben og all støtten Uglan gir til KBK, sier Kjetil Thorsen i KBK.

- Denne støtten vi får er en stor og gledelig overraskelse. Dette er stort for oss i Uglan, sier meget fornøyd leder i Uglan Supporterklubb, Kristin Hjeldnes. Det er givende å være en del av Uglan, og det har vært en travel tid med innsamlingsaksjon og mer aktivitet enn vanlig.

Samlingspunkt i Kaibakken
- Men alt er verdt det vi får tilbake i opplevelsen på kamp. Med den støtten vi får nå, kan vi fylle butikken vår med nye varer, og være et samlingspunkt for både en kaffe og fotballprat eller et kamp-gjensyn i tv-kroken vår, sier Kristin Hjeldnes.

Med begrensning på 200 publikumere har klubben valgt å gi 75 billetter til Uglan. Dette har mange applaudert, og de setter pris på at Uglan lager mye liv og røre på stadion tross få publikum på tribunene. Flere av sesongkortinnehaverne som har blitt trukket ut har gitt sine billetter videre til Uglan for å vise sin takknemlighet til supporterklubben.

Både spillere i KBK og motstanderlag, publikum forøvrig og alle som ser kampene via skjerm eller opplever de fra Kristiansund Stadion er imponert over engasjementet og trykket Uglan skaper gjennom, kamp etter kamp. Og dette gir energi tilbake til laget og alle som er glad i KBK.

Ler mer om Uglan Supporterklubb her.

#KBK #Lagetforlidenskap

IMG_1007
Overraskelsen feires med kaffe og kake i Uglan Supportershop i Kaibakken. Sondre Sørli(t.v), Kjetil Thorsen, Kristin Hjeldnes, Hans Mellemsæther, Dan Peter Ulvestad, Nettan Pettersson og Mariann Kristoffersen.