Straffe senket KBK

Mike Jensens straffescoring like før pause ble kampens eneste scoring da KBK og Rosenborg møttes på Lerkendal stadion

KBK er inne i et tett kampprogram om dagen, og lørdag kveld var det klart for kamp mot Rosenborg på Lerkendal stadion.

Bortelaget mønstret følgende lag til oppgjøret:

McDermott, Coly, Gjesdal, DP Ulvestad, Aasbak, Diop, PE Ulvestad, Sørli, Gjertsen, Bye, Amang.

Reserver: Mbaye, Psyché, Sørmo, Cirak, Olsen, Isaksen, Kalludra.

Rosenborg solide

1.omgang ble en relativt jevn affære, men Rosenborg var nærmest scoring. Hjemmelaget produserte 3 gode sjanser, men KBK holdt stand. Det så lenge ut til at 0-0 skulle stå seg til pause.

Etter 44 minutter skal allikevel KBK få seg en kalddusj like før pause. Samuel Adegbenro, som plaget KBK gjennom hele kampen, mottar ballen inne i KBKs 16-meter. Coly setter inn en god takling og er på ballen først, men dommer Døvle mener høyrebacken kommer inn for hardt - og velger å peke på straffemerket.

Mike Jensen skritter opp, og setter straffen ned til høyre. Sean McDermott får en hånd på ballen, men det er dessverre ikke nok til å hindre scoring. 1-0 Rosenborg.

KBK makter ikke å svare etter pause

KBK jobber intenst, og prøver sitt ytterste - men sliter med å få tak på Rosenborg etter pause. Christian Michelsen og hans trenerteam gjør alle 3 byttene, men det gir dessverre ingen effekt. Meinhard Olsen, Bent Sørmo og Liridon Kalludra kommer inn i løpet av de siste 45 minuttene.

Rosenborg virker kvikkere, og er nærmere 2-0 enn hva vi er utligning i løpet av kampen. Vertene finner heller ikke veien til nettmaskene flere ganger, da KBK forsvarer seg meget godt gjennom samtlige 90 minutter.

Etter at alle ordinære spilleminutt + tilleggstid er spilt, blåser dommeren i sin fløyte, og kampen ender 1-0 til Rosenborg. Alt i alt en kamp hvor vi ikke skaper nok, og det er på mange måter fortjent at poengene ble igjen i Trøndelag denne gangen.

Nye muligheter allerede på fredag

Allerede fredag er det igjen duket for hjemmekamp på Kristiansund stadion. Lillestrøm SK kommer på besøk, og vi gjør klar nok en gang til å mobilsere foran egne supportere. La oss fylle stadion, og avslutte vårsesongen med en etterlengtet seier!

Billetter til kampen kan du kjøpe HER

Høydepunktene fra kampen ser du i video under: