Tap i årets første treningskamp

Det ble en grei gjennomkjøring for KBK under dagens kamp mot Vålerenga i Valhall Arena

Etter at treningskampen mot Brattvåg ble avlyst grunnet dårlig vær for en ukes tid siden i Kristiansund, har årets første treningskamp for KBK latt vente på seg.

I dag ble derimot den første kampen spilt, mot Vålerenga i Vallhall Arena i hovedstaden.

KBK startet med følgende ellever: McDermott - Aasbak, DP Ulvestad, Bjerkås, Sørmo - Aasmundsen, Diop, Hopmark, Sørli - Bamba, Gjertsen.

Nikita Baranov, Aliou Coly, Pål Erik Ulvestad og Jonas Rønningen var ikke med i kamptroppen da alle er ute med skade. Det samme gjelder Conny Månsson, Henrik Gjesdal og Sverre Økland.

Lagene hadde hver sin omgang

Det ble en del slurv fra begge lag innledningsvis, men Vålerenga festet grepet om kampens første omgang sakte men sikkert.

Etter 32 minutter ble Vålerengas Peter Michael spilt gjennom i midten. Nigerianeren, som er på prøvespill for Vålerenga, satte ballen sikkert under McDermott, og Vålerenga tok ledelsen 1-0.

KBK bydde på et par gode angrep i 1.omgang, men det ble bare med forsøkene - Vålerenga må kunne sies å være det klart beste laget gjennom de første 45 minuttene.

Det skal også nevnes at dagens kamp var Vålerengas femte treningskamp for året, mens KBK fikk testet kampformen for første gang i dag.

I andre omgang ble Andreas Vaikla, Brent Lepistu, Liridon Kalludra, Jesper Isaksen, Benjamin Stokke og Erlend Sivertsen byttet inn fra start til fordel for henholdsvis McDermott, Sørli, Ulvestad, Aasmundsen, Diop og Aasbak.

Formasjonen ble også endret til noe som kunne ligne på en 4-3-3 formasjon etter sidebytte, og omleggingen gjorde helt tydelig at KBK kom vesentlig mer inn i kampen.

Etter 50 minutters spill viser Daouda Bamba hurtighet og presisjon når han finter seg løs på høyrekanten og setter ballen forbi Vålerengas keeper. KBK utligner til 1-1.

De mørkeblå fra Nordmøre fortsetter å holde ballen i laget, og løftet seg flere hakk opp fra første omgang. Allikevel er det Vålerenga som skalta ledelsen nok en gang. Etter 66 minutters spill tar Bård Finne med seg ballen inn i banen og sender avgårde et skudd som keeper Andreas Vaikla må gi en farlig retur på. I forsøkene på å avklare ballen feller Jesper Isaksen en Vålerenga-spiller, og dommeren blåser straffe. Bård Finne er iskald fra straffemerket, og sender Vaikla feil vei. 2-1 til Vålerenga.

KBK henger godt med gjennom andre omgang, og har helt klart mest ball. KBK er også farlig nær med å utligne helt på tampen av kampen. Boubacar Hainikoye, som har vært på prøvespill hos KBK denne uken, får servert et perfekt innlegg rett på pannebrasken av Bent Sørmo, men spissen klarer ikke å styre ballen på mål.

Nevnte sjanse blir omtrent det siste som skjer i Vahall Arena, og dommeren blåser av kampen.

Det ender 2-1 til Vålerenga - i det som blir en god gjennomkjøring for KBK.

#KBK #LagetForLidenskap