Viking tok alle poengene

Viking ville mer og vant fortjent på Kristiansund stadion

Mange hadde gledet seg til kampen mellom KBK - Viking, etter en landslags-pause som føltes ut som en evighet. Dessverre ble det ikke slik som alle hadde ønsket og sett for seg.

KBK startet med følgende lag: McDermott, Coly, Baranov, DP Ulvestad, Aasbak, Hopmark, Øby, Kalludra, Gjertsen, Mendy, Stokke.

Resever: Knezovic, Gjesdal, Mido, PE Ulvestad, Hoseth, Rønningen, Bamba.

Kampen sett under ett var jevnspilt omtrent hele veien. KBK hadde det meste av banespillet, men Viking straffet oss hardt når de kom på kontringer.

Etter 15 minutter spilt tok Viking ledelsen. Bytyqi finter seg forbi et par Kristiansund-forsvarere, før han slår en fin ball inn til Julian Ryerson som bredsider inn 1-0 til bortelaget.

Knappe 5 minutter senere får KBK alle sjansers mor til å utligne forspranget. Coly finner Mendy i bakrom som igjen slår et nydelig legg i retning Liridon Kalludra. Kalludra skyter på direkten, og alle tror ballen skal gå i mål, men Vikings sisteskanse Wichne leverer en fantastisk redning. Der burde det stått 1-1.

KBK har en del ballbesittelse resten av omgangen, uten å skape de helt store sjansene. Viking har derimot et frispark fra 17 meter som smeller i tverrliggeren.

1.omgang ebber ut, og Viking tar pause med 1-0 ledelse.

I 2.omgang kommer KBK ut med ny giv og tar enda mer styring i kampen. Vi klarer å legge et solid press på Viking, og skaper et par småfarlige sjanser. I det alle sitter å venter på en KBK-scoring, kommer Viking på en dødelig effektiv overgang. Regissør på 1-0 målet, Bytiqy, drar seg innover i banen før han slipper ut til Ryerson på høyresiden som serverer et glimrende godt innlegg på pannebrasken til Haugen - KBK-forsvaret glipper i markeringen i egen boks, og plutselig står det 2-0 til Viking.

Etter 67 minutter er Coly på etterskudd i en duell med Tommy Høiland. Spissen faller lett, men dommer velger å gi Coly sitt andre gule kort - dermed marsjordre for vår høyreback, og KBK må fullføre kampen med 10 mann.

Dette ble en for tøff oppgave - Viking forsvarte seg godt og KBK klarte aldri å få til en skikkelig sluttspurt.

Kampen ender til slutt 0-2 til Viking, som tar med seg alle poengene hjem fra Kristiansund stadion.

Bamba, Hoseth og PE Ulvestad kom på banen som innbyttere i løpet av 2.omgang.

Nå er all fokus rettet inn mot kampen på Color Line stadion mot Aalesund FK på lørdag. Der trenger de mørkeblå fra Nordmøre all støtte de kan få i kampen om nye poeng.

Kjøp billetter HER og ta turen sammen med oss til Ålesund!

#KBK #LagetForLidenskap