2-2 mot Ranheim

KBK viste sin fleksibilitet og tok over i andre omgang i Abrahallen

Fredag ettermiddag spilte Kristiansund Ballklubb treningskamp mot Ranheim.

KBK stilte med følgende ellever fra start:
Månsson, Torske, DP Ulvestad, Gjesdal, Aasbak, Ekpe, Hopmark, Mendy, Lekaj, Sørli, Stokke.

Innbyttere i 2. omgang:
Bjerkås, Økland, Kalludra og Qaka ble sendt inn etter endringene Michelsen gjennomførte i pausen.

Et mer utfyllende kampreferat og intervju med trener Michelsen kan du lese i Tidens Krav.

Første omgang

Det ble en tung start for KBK i Abrahallen fredag ettermiddag. Ranheim fikk et lite overtak i starten og utnyttet presset mot laget. Etter syv minutter satte Ranheim 1-0.

KBK fikk mulighet ikke lenge etterpå, med Lekaj på plass ved 16-meter'n, men skuddet satt ikke helt og Barli reddet.

Så midtveis inn i første omgang skapte Dan Peter Ulvestad en god sjanse for Mendy da han løftet ballen over hele Ranheim-forsvaret. Mendy tok ned ballen perfekt men fikk bare corner i duell med en Ranheim-forsvarer.

Laget var ikke på sitt sterkeste i første omgang og etter 33 minutter doblet Ranheim ledelsen. Det ble 2-0 til pause.

Andre omgang

Michelsen startet andre omgang med store endringer og byttet ut Torske, Ekpe, Stokke og Ulvestad. Inn kom Bjerkås, Økland, Kalludra og Qaka.

Endringene ute på banen gav ny giv på banen og KBK fikk løftet seg i 2. omgang. Både Bamba og Sørli viste fram Eliteserieegenskaper og skapte hver sin gode mulighet.

Og etter 61 minutter satt den endelig! Ranheim-forsvaret var ikke klar for Sørlis passning, som sendte ballen inn og satt Bamba alene med keeper. Toppscoreren satt inn reduseringen og kampen var på vei til å snu.

Bare sju minutter senere kom utligningen med Mendy, som kom alene gjennom forsvaret, opp mot Ranheims keeper og satte lett inn 2-2.

Kampen endte 2-2.

Treningskamper på La Manga

Neste treningskamp er mot det russiske laget Krylia på La Manga 17. februar, klokken 17:30.

20. februar møter vi Sandefjord, klokken 16:00. Begge kampene vises på Eurosport Norge.

Headerfoto: Arild Myhre v/Tidens Krav