Begredelig oppvisning mot Bodø/Glimt

Som mot Odd for en uke siden var ikke KBK påskrudd fra start, og ble hardt straffet av Bodø/Glimt

Regnet høljet ned i Bodø, og det var et heltent hjemmelag som hele veien virket mest sultne på 3 poeng.

Kampens første største sjanse kom derimot for KBK. Etter 5 minutter spilt blir Bamba spilt i gjennom. Ut kommer keeper Ricardo som trekker seg halvveis i utrusningen, og dermed prøver Bamba og vippe den over Glimts keeper, men avslutningen går utenfor.

KBK virker å fremstå OK de første 10 minuttene, men etter dette handler det meste om Bodø/Glimt i 1.omgang.

Etter 12 minutter sitter den første scoringen for Bodø/Glimt. Jacobsen får ballen ute på høyresiden, og legger inn i feltet. Der står Zinckernagel klar og header ballen kontant i nettet. 1-0 på Aspmyra.

KBK sliter med å komme oppi Bodø/Glimt, som styrer det meste som foregår ute på banen.

Etter 37 minutter finner Glimt veien til nettmaskene nok en gang. Layouni vender bort to Kristiansund-spillere med det vi kan kalle en Zidane-finte, før han skyter ballen hardt inn foran mål. McDermott får noen fingre på den, men på returen står Opseth klar og banker ballen med høyrebeinet høyt oppe i nettaket. 2-0, noe som også står seg til pause.

KBK kom seg aldri inn i kampen

KBK sto høyt i 2.omgang, og prøvde å skape trøbbel for Bodø/Glimt, men hjemmelaget hang godt med hele veien inn.

Simon Alexandersson kom på banen for KBK i det 66.minutt, og gjorde en god figur på topp. Kom seg blant annet til en god heading i feltet, men ble revet overende rett før avslutning. Trolig snytt for straffe der, nyervervede Alexandersson.

Tiden tikket etterhvert fort, og KBK klarte aldri å få reduseringen som kunne skapt spenning.

På tampen får Glimt straffe som de bommer på, men hjemmelaget skulle få sin tredje scoring fire minutter på overtid ved Geir Herrem.

Kampen ender 3-0, i det som ble en blytung affære for bortelaget.

Nå gjelder det å nullstille og få en god treningsuke før Rosenborg BK kommer på besøk neste helg.

#KBK #LagetForLidenskap