KBK ute av cupen

Drømmen om cupeventyr ble knust etter tap mot Hødd IL i tredje runde

KBK skulle ned til Ulsteinvik for å hente hjem en seier og videre avansement i NM, slik ble det dessverre ikke.

Laget: McDermott, Sørmo, Baranov, DP Ulvestad, Sivertsen, Lepistu, Mido, PE Ulvestad, Sørli, Stokke, Bye.

1.omgang

Hødd gikk som forventet fryktløst til verks mot KBK, og kjørte på fra første spark på ballen.

Den første skremmeren kom allerede etter 6 minutter. Hjelmeseth setter ballen i mål for hjemmelaget, men blir avvinket korrekt for offside.

KBK sliter lenge med å skape sjanser, og Hødd virker mest sulten gjennom 1.omgang.

Etter 32 minutter får Bendik Bye en gylden mulighet til å utligne. Lepistu spiller fri Bye som skyter utenfor alene med keeper. Stor sjanse.

I det kampuret nærmer seg 45 minutter, ser det ut til at omgangen skal ebbe ut med 1-0 ledelse til Hødd. Sunnmøringene ville det annerledes, og var sultne på mer. Vinner ballen høyt i banen og spiller seg inn i KBK sin 16-meter. Hjelmeseth kombinerer fint med spissmakker Joachim Osvold som setter ballen i mål på første stolpe. 2-0 til Hødd.

Lagene går til pause på stillingen 2-0.

2.omgang

KBK gjør tre bytter innen 65 minutter er spilt. Ut går Sivertsen, Lepistu og Dan Peter Ulvestad. Inn kommer Gjertsen, Aasmundsen og Bamba.

Hødd står godt opp i 2.omgang, og KBK sliter med å sette sitt preg på kampen.

Det er faktisk dagens hjemmelag som skaper de største sjansene også i 2.omgang.

Michelsen og hans menn klarer aldri å etablere noe som ligner en sluttspurt/opphenting ila de siste 45 minuttene, og kampen ender med en fortjent 2-0 seier til Hødd.

Dermed er KBK ute av cupen, og håpet om cupfinale på Ullevål stadion må vente til neste år.

#KBK #LagetForLidenskap