G16 til turnering i Trondheim

Helgen 22. -23. april avvikles NTF Elitetiltak for G16-lag

G16 nasjonal skal på ny turnering til helgen i regi av Norsk Toppfotball. Dette blir siste ordentlige test før seriestart 5. mai mot Viking i Stavanger.

Formålet med elitetiltaket er å sikre at toppklubbenes spillere møtes på høyest mulig nasjonalt nivå aldersjevnbyrdig.

Kampene i helgens turnering spilles i Abrahallen og Kristiansund skal møte Rosenborg, Molde, Bodø/Glimt, Strømsgodset, Fredrikstad, Mjøndalen, Aalesund, Sandefjord og Odd.

Kampene

Lørdag 22. april
Rosenborg - Kristiansund, kl. 11:00

Kristiansund - Sandefjord, kl. 15:00

Søndag 23. april
Kristiansund - Mjøndalen, kl. 08:30

Kristiansund - Aalesund, kl. 14:30

Troppen

Oversikt over troppen i helgens turnering kan du se her

Kampene vil praktiseres følgende

Flyvende bytte» - det praktiseres bytte av spiller uten stopp i spillet. Spiller må ha gått av først før ny spiller kommer inn. Dette skjer ved benkene. Keeperbytte krever stopp i spillet.

Gult kort: Ved gult kort sones 5 min. i kampen. Ved to gule i samme kamp må spilleren forlate banen, og spilleren må stå over neste kamp i turneringen.

Rødt kort: Direkte rødt kort fører til utvisning og spiller må stå over neste kamp i turneringen. Hvis forseelsen anses som grov, vil dommerobservatør som er tilstede beslutte sanksjonen.

Kristiansund Ballklubb ønsker G16 lykke til i helgens turnering!