Bamba ut, Kastrati inn

Deadline day ble hektisk for KBK. Det hele endte med at Dao Bamba ble solgt til Brann, mens Flamur Kastrati er hentet inn som erstatter

Det ble i går mange spekulasjoner rundt Dao Bambas fremtid i KBK. De fleste riksaviser meldte at Brann hadde kommet med et bud på spissen, og at en overgang var nær.

KBK aksepterte sent tirsdag kveld et bud fra Brann på Daouda Bamba. Spilleren har i dag gjennomført medisinsk test og forhandlet om kontrakt med Brann. Dao har i sommer vært tydelig overfor klubben på at han ønsket seg videre. Flere klubber, både i Norge og internasjonalt, har vist interesse for spilleren i sommer.

Av disse var Brann den eneste som kom med et bud som tilfredsstilte vår verdsettelse av spilleren. Dao har vært i KBK siden 2014, og har vært en fantastisk spiller for oss. Han har utviklet seg sesong for sesong, og selvfølgelig vært en viktig bidragsyter til at klubben i dag spiller i Eliteserien. Vi ønsker Dao lykke til i Brann og ønsker ham velkommen tilbake til Kristiansund 11. november.

For KBK er dette en milepæl som viser at klubben er i stand til å selge spillere videre med god fortjeneste. Vi er fortsatt en fersk klubb i toppseriesammenheng, og en slik overgang har stor betydning for klubbens økonomi.

Erstatter fra Sandefjord

Når det gikk mot overgang for Bamba, iverksatte KBK jobben med å hente inn en ny spiss umiddelbart. Valget falt ned på Sandefjords Flamur Kastrati (26)

Rundt klokken 19:00 onsdag kveld kunne sportslig leder Kenneth Andre Leren dele følgende til kristiansundbk.no:

«Vi har nå gleden av å meddele at klubben i dag har signert Flamur Kastrati fra Sandefjord på en treårig kontrakt.

Flamur er en spiller KBK har fulgt lenge, og som har prestert godt i våre kamper mot Sandefjord tidligere. Straks det ble aktuelt å selge Dao Bamba, satte vi igang prosessen med å hente Flamur til Kristiansund.

Han gir oss glød og innsats, bevegelighet og enda mer trykk. Flamur har gitt et meget godt inntrykk overfor klubben, og vi har godt håp om at han blir en svært god tilvekst. Sammen med de angriperne vi allerede har i klubben, er vi nå godt forspent foran sesonginnspurten.»

Vi gleder oss til å se Flamur i den mørkeblå drakten for Kristiansund Ballklubb!

#KBK #LagetForLidenskap #Nordmøre