Lokalt ungtalent med proffkontrakt

Max Normann Williamsen (15) har i dag signert proffkontrakt med KBK

KBK er hele veien avhengige av at det kommer opp nye og gode fotballspillere som ønsker å utvikle seg til å kunne kjempe om en plass på klubbens A-lag.

I dag signerte Kristiansund Ballklubb lokale Max Normann Williamsen (15) på proffkontrakt.

Max har gått gradene gjennom 10 år i samarbeidsklubb Clausenengen FK, før han kom til KBK og har gjort sakene sine bra i NEAS Akademiet.

Utviklingsleder i KBK, Leo Totev mener dette er en merkedag av flere grunner:

Kenneth A Leren, Max Normann Williamsen og Leo Totev.

- «Dette er er sterkt signal fra klubben om at unge spillere fra Nordmøre med eksepsjonelle ferdigheter og et intenst ønske om å lykkes vil bli satset på. Jeg ønsker å gratulere Max og moderklubben CFK - representert av John Marius Dybvik her i dag. Max er et produkt som viser at det gjøres godt og målrettet arbeid i breddeklubbene. Nå gjelder det å fortsette utviklingen og stå på videre - en viktig og gøy dag!»

Hovedtrener for G18, Anders Særvold har følgende å si om Max som spiller:

- «Max er en moderne stoppertype som har gode ferdigheter med ball samtidig som han er svært dyktig til å forsvare eget mål. Han er en fryktløs spiller som aldri nøler og som har stor intensitet i spillet sitt. Hver eneste dag jobber han for å bli bedre og alt ligger til rette for at han skal ta store steg de neste årene i KBK.»

Hovedtrener for G16, Eirik Ranheim har følgende å si om Max som spiller:

«Max er en midtstopper som først og fremst er en god forsvarsspiller, men han har også noen ekstreme offensive ferdigheter som gjør han til en moderne stopper. Vil sammenligne han litt med Kristoffer Ajer. Til tross for sin unge alder så er han veldig godt utviklet fysisk, og tillegg er han fotballteknisk god. Dette er en spiller KBK kan ha stor glede av i årene som kommer om utviklingen fortsetter som den har gjort til nå.»

Sportslig leder i KBK, Kenneth A. Leren var naturlig nok også på plass under dagens signering, og var meget godt fornøyd med dagens signering:

«Vi er meget godt fornøyd med å signere Max Normann Williamsen på proffkontrakt med klubben.

Max er bare 15 år, men har allerede gjort seg bemerket gjennom spill i CFK, KBK og på samling med landslaget. Klubben ønsker å legge til rette for at talenter utenom det vanlige skal kunne nå sitt potensial som fotballspillere. Max er den første spilleren som har vært del av NEAS Akademiet fra 12-årsalderen mens han fortsatt var en del av moderklubben, meldt overgang til KBK som guttespiller og deretter og fått profesjonell kontrakt med klubben. Vi håper at flere unge spillere blir inspirert av dette. Det blir spennende å følge Max' utvikling fremover.»

maxwilliamsen
KBK gleder seg til å se Max Normann Williamsen utvikle seg videre i KBK.