Amin Askar er med videre

Kristiansund Ballklubb har i dag forlenget kontrakten med Amin Askar med ett år.

- Amin har vært en strålende tilvekst til KBK, både som spiller og menneske. Han er en meget erfaren spiller som har spilt i utlandet og i ulike toppklubber i Norge. Han er en klok spiller som kan bekle de fleste roller og posisjoner i laget, sier Kenneth A. Leren, sportslig leder i Kristiansund Ballklubb.

Denne sesongen har Amin spilt back, spiss, ving og på midtbanen, noe som er av stor verdi for trenerne. I tillegg har han et høyt bunnivå, noe som gjør at han aldri spiller dårlige kamper, uavhengig av om han starter eller kommer inn som innbytter .

- Erfaringen til Amin har også betydd mye på det menneskelige planet, og han er en verdifull ressurs overfor de yngre spillerne i troppen. Han er alltid blid og har alltid gode råd og innspill til de mindre erfarne spillerne, sier Leren.

Tommel opp fra familen
- Dette føles bra! Jeg har hatt god dialog med Christian Michelsen om dette i lang tid, men det har tatt litt lengre tid på grunn av min familiesituasjon. De har ofret mye for at jeg kan spille fotball, og de har reist mye sammen med meg. Men nå ga de meg tommel opp, så da blir jeg i Kristiansund neste år også, og det blir kult, sier Amin Askar som trives svært godt i Kristiansund og skryter av laget og miljøet i klubben.

- Jeg trives veldig godt både utenfor og på banen. "Garderoben" her er helt spesiell, jeg drar ikke hjem fra trening før Birger(laglederen) kaster meg ut, for det er så moro å være med lagkameratene, sier Amin og ler.

Amin Askar mener laget presterer bra og det er mye spennende på gang. For Amin  sin del har det gått bra, han har spilt 18 av 19 kamper og kjenner seg frisk og rask.

Gøy å spille fotball!
- Motivasjonen er som den alltid har vært. Det er alltid gøy å spille fotball, det betyr ikke noe  om du er 6 eller 35 år, det er like gøy hele veien, sier Amin Askar som feiret sin 35-årsdag i går.

Det skjer mye spennende i laget og hva det presterer. KBK minner meg mye om der jeg kom fra, Sarpsborg 08. Der var jeg med på to finaler, og det hadde vært gøy å få til det samme her. Nå blir det ikke cup i år, men da kan vi ta den neste år. Kristiansund vil ta nye steg, og for meg føles det som det skjer allerede i år, avslutter Askar.

Vi ser frem til å ha med oss Amin nok et år i KBK.

#KBK #lagetforlidenskap