Amin Askar klar for KBK

Den rutinerte og meget allsidige Eliteseriespilleren Amin Askar har signert 1-års kontrakt med Kristiansund Ballklubb

Fredag ble det klart at 34 år gamle Amin Askar skal spille på Kristiansund stadion neste år.

Den rutinerte spilleren, som kan bekle mange roller på banen kommer til Kristiansund fra Sarpsborg 08.

Hovedpersonen forteller til kristiansundbk.no at han er entusiastisk over å komme til KBK, og og gleder seg til å spille fotball i mørkeblå drakt:

«Denne overgangen minner meg litt om da jeg dro til Sarpsborg. Den gangen kjente jeg Geir Bakke veldig godt, noe som var avgjørende. Her har jeg god kjennskap til Christian Michelsen fra før og likte det han og klubben presenterte for meg. Klubben har imponert meg - og har hatt en utrolig bra utvikling. Jeg kjenner også flere spillere fra før, og vet at jeg kommer til å trives godt fra dag én. Dette føles bra, og jeg synes det er utrolig gøy å spille fotball enda, selv om jeg er 34 år. Jeg gleder meg til å få en rolle i dette laget og komme i gang.»

Kenneth A Leren som er sportslig leder i KBK (og forøvrig kledd i en vakker julegenser for anledningen) forteller om en allsidig og rutinert spiller hvor KBK vet hva de får:

«Det er sjelden vi er så trygge på en spiller som ved denne overgangen. Her får vi en løpssterk og rutinert spiller - en veldig lur spiller vil jeg si. Han er flink til å lese situasjoner, og har en egen evne til å dukke opp på rett plass til rett tid som fotballspiller. I tillegg kjenner han flere i spillergruppen, og kan bekle mange roller ute på banen for oss. En spiller som vil bli svært anvendelig i KBKs tropp for 2020.»

Vi ønsker Amin Askar hjertelig velkommen til Kristiansund og Nordmøre!

_PZE-NGKbpc
Amin Askar (34) har signert en kontrakt som strekker seg ut 2020 for KBK // Foto: NTB Scanpix