ARBEIDSSEIER I STIV KULING

Laget for Lidenskap høstet 3 poeng i hjemmeoppgjøret mot Mjøndalen. Kaptein Dan Peter Ulvestad og hele laget sørget for at tidlig ledelse holdt helt inn.

Et verdig preludium til dagens oppgjør på Kristiansund stadion var heder til Christoffer Aasbak, som har passert 100 kamper for klubben vår. Gratulerer, Christoffer!

Kaptein skårer etter 3 minutter
Rett etter avspark fulgte Faris opp med en fin heading etter innlegg fra Pellegrino. Hull på byllen kom raskt – etter 3 minutter fikk vi frispark. Det ble tatt av Pellegrino, og kapteinen vår, Dan Petter Ulvestad, satte ballen i nettet.

Flere mål ble det ikke i omgangen, men flere av våre gutter hadde store sjanser – Bye, Aasbak og Kalludra. I det hele tatt hadde vi full kontroll, og Sean McDermott hadde ingen problemer med å ta det som kom fra det gjestende laget. KBK dominerte hele veien fram til pausen.

Bendik Bye tråkket over etter 37 minutter, og måtte hjelpes av banen. En energisk Sondre Sørli tok plassen hans.

Kollektivet jobber helt inn
I andre omgang kom i perioder Mjøndalen mer inn i kampen. Faktisk hadde de også en ball i mål etter 69 minutter, men kampens dommer blåste korrekt for offside. Før det hadde Liridon Kalludra gått ut, og Pål Erik Ulvestad kommet inn. De siste 20 minuttene tilhørte KBK uten at ballen havnet i nettet bak Mjøndalens keeper. Etter 81 minutter foretok vi et dobbeltbytte – Faris og Skarsem gikk ut, mens Amin Askar og Amidou Diop kom inn.

Alle spillerne på KBK jobbet jevnt og iherdig, men det var kaptein og målscorer Dan Petter Ulvestad som ble kåret til banens beste.

Vår neste kamp er også hjemmekamp – førstkommende søndag kommer det andre laget fra gamle Buskerud, Strømsgodset, på besøk.

KBKs lag:
1 Sean McDermott