Bent Sørmo klar for KBK

Nok en trønder er klar for Kristiansund BK. Bent Sørmo har signert en kontrakt som binder han til klubben ut 2020.

Det jobbes for fullt i kulissene med å sy sammen neste års tropp for Kristiansund Ballklubb.

I dag kom den første nysigneringen inn mot sesongen 2018.

KBK har signert 21-år gamle Bent Sørmo fra Levanger. Trønderen kan spille både høyreback og høyre midtbane. Kontrakten strekker seg ut 2020.

Bent Sørmo har god erfaring fra OBOS-ligaen og Levanger FK, hvor KBK har blitt godt kjent med spilleren over årenes løp.

Sørmo hadde også et opphold i Rosenborg BK i 2014, hvor han fikk 17 kamper for Rosenborgs B-lag og 2 kamper for A-laget. Etter 2014 gikk ferden igjen tilbake til Levanger FK hvor han har spilt frem til nå.

Sørmo har i tillegg 20 kamper for aldersbestemte landslag fra G-17 til G-19

Hovedpersonen selv er meget fornøyd med å ha signert for KBK:

«Kristiansund Ballklubb er en klubb som har utviklet seg veldig mye de siste årene, og dette er et svært spennende steg for meg. Det er også selvsagt en drøm som går i oppfyllelse når jeg nå får muligheten i Eliteserien. Jeg er en spiller som kan spille både høyre back og midtbane, og håper jeg kan bidra med et klokt fotballhode, hurtighet og en offensiv innstilling. Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven!»

Daglig leder, Kjetil Thorsen sier at KBK nå får en spennende spiller i årene fremover:

«Bent er en spiller vi har fulgt over lengre tid. Her får KBK en ambisiøs og fremadstormende spiller som passer perfekt inn i KBKs profil. Han er ung, sulten og tåler å trene mye. Han har også tross sin unge alder prestert meget godt i OBOS-ligaen over flere år for Levanger FK. Vi gleder oss til å se Bent i KBK-drakt»

Vi ønsker Bent Sørmo hjertelig velkommen til Kristiansund Ballklubb!

#KBK #LagetForLidenskap