Cavin har signert for KBK

Ousseynou Cavin Diagne(20) fra Senegal har signert en 3-årskontrakt med KBK.

- Jeg gleder meg til å spille for Kristiansund Ballklubb. Det er et solid lag, folk er åpne, glade og har tatt meg godt i mot, sier Cavin Diagne rett etter signeringen.

- Vi har siden det ble klart at Mido ikke kom til å signere ny kontrakt med klubben sett etter en midtbanespiller som har andre typer kvaliteter enn de mer lettbente og offensive midtbanespillerne vi har hentet tidligere i vinter. Vi er opptatt av å ha midtbanespillere med komplementære ferdigheter, og da var fysikk og defensive kvaliteter noe vi var på utkikk etter. Vi håper å ha funnet dette i Cavin, sier sportslig leder Kenneth A. Leren.

Cavin Diagne etterlot et positivt inntrykk til de som så ham på treningsleiren nylig, og det ble derfor innledet samtaler med Club Brugge og agenten hans for å se om det var mulig å få til en overgang.

- Dette løste seg heldigvis greit. Cavin er en ung spiller med erfaring fra U20-VM i fjor sommer, hvor han var kaptein for Senegal. Det er først og fremst de defensive kvalitetene hans som har trigget oss, og så er vi spent på om han etter hvert kan utvikle seg offensivt også. Vi er forberedt på at han vil trenge tid for å tilpasse seg norsk fotball, klima, språk osv., men har tro på at han kan bli en bra spiller for oss i flere år fremover, sier Leren.

KBK har inngått en kontrakt på tre år med Cavin.

Vi ønsker Cavin varmt velkommen til Nordmøre og Laget For Lidenskap!