Christian Michelsen med videre

KBK forlenger kontrakten med Christian Michelsen

I dag sikret KBK seg en fornyet underskrift fra Christian Michelsen, som binder han til klubben t.o.m 31.12.2019.

Christian Michelsen tok over som hovedtrener for KBK i 2014. Alle kjenner suksesshistorien siden gang.

- Lokal, ambisiøs og lidenskapelig.

Sportslig leder i KBK, Kenneth Leren er veldig fornøyd med at Michelsen nå forlenger med laget for lidenskap:

- «Christian er en ung, energisk, ambisiøs og fremadstormende trener, og han har ledet laget i de tre mest suksessrike årene i klubbens historie. Det at han i tillegg er lokal, er noe vi vet spillere, supportere, sponsorer og andre støttespillere setter stor pris på. Det gjør også vi i KBK

Under kan du lese klubbens pressemelding i sin helhet:

«Vi er svært tilfredse med å kunne meddele at vi har forlenget hovedtrener Christian Michelsens kontrakt med to år, til 31.12.2019. Michelsens nåværende kontrakt løp ut etter inneværende sesong.

Vi ble forholdsvis raskt enige om betingelsene i kontrakten, som gir både klubben og Christian selv den tryggheten og stabiliteten som kan bli avgjørende når vi gjør opp det sportslige regnskapet ved sesongslutt.

Med de resultater klubben har hatt de siste årene, er det naturlig at de som har vært toneangivende med å skape denne suksessen blir ettertraktet. Christian har nå forpliktet seg til å bli i KBK, noe som gir klubben ro til å bygge videre på det sportslige fundamentet som er lagt.

Christian er en ung, energisk, ambisiøs og fremadstormende trener, og han har ledet laget i de tre mest suksessrike årene i klubbens historie. Han har en lidenskap for fotball som er unik i norsk sammenheng. Det at han i tillegg er lokal, er noe vi vet spillere, supportere, sponsorer og andre støttespillere setter stor pris på. Det gjør også vi i KBK.

Klubben signaliserer med dette vår tro på at Christian er den rette treneren til å utvikle KBK videre. Vi vet at Christian fortsatt er i begynnelsen av sin karriere som trener, men han har, på samme måte som spillergruppen, utviklet seg gradvis i takt med resten av klubben de siste årene. Både i trenerapparatet og i spillergruppen har klubben over lengre tid sett betydningen av kontinuitet og langsiktig arbeid, noe som har gitt seg utslag i svært gode resultater.

Vi gleder oss til fortsettelsen!»

KBK_LFL_RGB_Positiv