Coly scoret for KBK

I en sjansefattig kamp endte det med 1-1 etter at Molde utlignet på overtid.

Det er 57 dager til seriestart hvor nyopprykkede Start er motstander. Det er en lang oppkjøring for både spillere og supportere. Slike kamper som i dag gjør ventetiden kortere. Selv om kalenderen viser tidlig februar møtte et imponerende antall publikum opp og stemningen var på topp da fjorårets seriemester Molde kom på besøk. Spesielt var det knyttet spenning til de mange nye spillerne som skulle vise seg frem på Kristiansund stadion. Dagens kamp viste at vi har mye å glede oss til.

Det ble en typisk treningskamp hvor begge lag gjorde mange bytter. Sol og 9 grader bidro til at flere på tribunen etterlyste solbriller og klaget på for mye klær. Herlig når vi snakker 8.februar.

KBK stilte med følgende lag til dagens kamp:

XI:
McDermott, Coly, Furu, Psyche, Sivertsen, Øby, P.E Ulvestad, Kalludra, Sørli, Askar, Tadesse.

Benk: Mbaye, Olsen (inn 75), Brusethaug, Diagne (inn 46), Lille-Løve (inn 74), Sivertsen (inn 83), Skarsem (inn 46), Haltvik (inn 83), Kastrati.

KBK ville mest i 1.omgang

Molde fikk trille mye ball men et aggressivt KBK fikk stadig gjenvinninger i gunstige posisjoner og skapte tilløp til sjanser allerede de første minuttene.

Etter vel 4 minutter ble Liridon Kalludra felt på hjørnet av 16-meteren. Liri tok selv frisparket og fant en umarkert Aliou Coly på bakerste stolpe. Han stupheadet ballen bak Moldes keeper Andreas Linde og 1-0 til KBK.

Etter 15 minutter kombinerte Hestad og James. Det endte med et legg som McDermott lett kunne komme ut å plukke.

Publikum likte godt det de så av de mørkeblå. KBK var i balanse de første 30 minuttene, vant ballen i gunstige posisjoner men den nest siste eller siste pasningen var ofte upresis. Molde hadde ballen mest gjennom hele omgangen men slet med å få tempo i pasningsspillet og komme seg inn bak KBK sin forsvarsfirer.

KBK går til pause med ledelse 1-0 og var det laget som var nærmest flere scoringer.

Rotete 2.omgang

2.omgang ble preget av mange bytter og stopp i spillet. Ulvestad og Øby lot de to nye Olaus Skarsem og Ousseynou Diagne overta på midten. Omgangens startet som den første. KBK litt mer frempå enn Molde uten å skape de helt store sjansene. Nærmest var Furu som blir stående helt alene etter en corner fra Sondre Sørli etter 55 minutter. I det 63 minutt er det Molde som får en overgang etter at Hested vinner ballen på midten, avanserer og avslutter fra vel 20 meter. Ballen går like over målet til Mcdermott.

De siste 20 minuttene er det få målsjanser. Like før slutt spiller Skarsem frem Psyche som igjen forsøker å treffe Oskar Sivertsen som kom inn de siste 10 minuttene. Pasningen nådde ikke fram men ballen ender til slutt hos Øby som får skutt via en Molde spiller og til corner.

I det 91 minutt får Molde corner og den ender på hodet til Martin Ellingsen som header inn 1-1. Årets første treningskamp på Kristiansund Stadion ble svært sjansefattig og endte 1-1.

Mange nye spillere fikk vise seg frem

De nye spillerne benyttet anledningen til å spille seg inn i nordmøringene sine hjerter. Furu startet kampen som midtstopper sammen med Psyche. Han var en av KBK sine beste spillere. Full kontroll defensivt, trygg med ballen og fikk vise frem sin eminente venstrefot. Sunndalingen fikk fortjent applaus flere ganger etter sine involveringer.

Horenus Tadesse kom fra Levanger før denne sesongen og fikk starte kampen fra sin venstre midtbane/kant rolle. Viste seg som en toveisspiller med fart og teknikk. På spissplass var det Amin Askar som skulle vise hvorfor han er hentet til Kristiansund. Klokskap og spilleforståelse kombinert med innsats og tæl gjør at det er all grunn til å glede seg til fortsettelsen. Olaus Skarsem og Ousseynou Diagne fikk en omgang sentralt på midten hos KBK.

Selv om andre omgangen ble mer preget av stopp i spillet og bytter fikk begge vist at de har mye å tilføre de mørkeblå. Ekstra kjekt var det at vi det siste kvarteret fikk se noen av de unge spillerne som kommer fra egen ungdomsavdeling. Marius Olsen og Sander Aakvik Lille-Løve fikk begge de siste 15 minuttene. I tillegg fikk 15 åringen Oskar Sivertsen de siste 7 minuttene. De tre lokale guttene rakk å markere seg positivt på den korte tiden.

Takk til alle som møtte opp og bidro til en flott ramme rundt denne treningskampen mot vår nabo.

Allerede fredag inviteres det til ny treningskamp. Da står Rosenborg på den andre siden av banen. Vi sees kl 1700.

Dagens kamprapport av Terje Wiik