Disse skal løfte KBK sin damesatsing

Nå starter jobben med å hente penger og spillere for å forme KBK sitt damelag

Tirsdag kveld møttes administrasjonsgruppen som skal stake ut veien for et damelag fra Kristiansund i 3. divisjon neste sesong. Før jul skal treningene komme i gang, og nå starter jakten på spillere samtidig som det skal legges et økonomisk fundament.

I hovedbildet ser vi noen av dem som er ansvarlig for å lede prosjektet:

Erling Fiske (fra venstre), Heid Snekvik, Silje Røsand, Nina Mack Korsfur, Liv Berit Bach, Vigdis Brekkan, Kristin Wiik og Petter Offenberg.

- Nå vil vi ta kontakt med aktuelle jenter, samtidig som de som selv ønsker det kan ta kontakt med oss, sier administrativ leder for det nye damelaget, Liv Berit Bach til Tidens Krav.

Hun har ellers med seg Nina Mack Korsfur, Kristin Wiik, Vigdis Brekkan og Hanne Berit Brekken i det administrative apparatet, sammen med Lars Helge Høvik og Erling Fiske som sportslige ledere. Heid Snekvik og Silje Røsand bidrar som medlemmer av KBKs styre.

Hovedtrener blir Johnny Bach, som vil ha med seg Sindre Bunes og Alexander Edgren som assistenter.

KBK har opplevd stor entusiasme rundt prosjektet siden nyheten ble lansert, og flere samarbeidspartnere er allerede i dialog om å være med på satsingen.

Er i gang med spillerjakten

– Nå vil det bli tatt kontakt med spillere, og spillere kan selv ta kontakt. Vi kommer til å kjøre åpne treninger framover for å finne et lag med 20 spillere, sier Peter Offenberg.

Vil bli et damelag for hele Nordmøre

– Vårt mål er å få til et damelag for hele Nordmøre som kan samle de beste spillerne, slik KBK har blitt et lag for hele distriktet, avslutter Liv Berit Bach.

Kristiansund Ballklubb gleder seg til å se satsingen utvikle seg, og ser frem til mange flotte damelags-kamper på Kristiansund stadion!

Jentelag2
KBK oppforderer jenter som ønsker å være med på satsingen til å ta kontakt