Faris Pemi klar for KBK

KBK signerer endelig Faris Pemi fra Kamerun etter en lang og krevende prosess.

- Vi er veldig godt fornøyd med å få på plass signeringen av Faris Pemi Moumbagna i dag, med forbehold om at han innvilges arbeidstillatelse, foreller sportslig leder i Kristiansund Ballklubb, Kenneth A. Leren.

Faris Pemi kommer fra Rainbow FC i Kamerun, og var på lån i Betlehem Steel i USA i fjor. Han har U-landslagskamper for Kamerun.

- Dette har utvilsomt vært den mest krevende signeringen KBK har gjennomført, både fordi vi måtte vente lenge på visum og fordi nedstengningen av Norge ble iverksatt dagen etter Pemi Faris hadde ankommet. Tålmodigheten til spiller, agent og oss som klubb har blitt satt på prøve, men alle involverte har vært nødt til å ta innover seg den spesielle situasjonen verden har vært i de to siste månedene, sier Leren.

- Jeg veldig glad for å signere med Kristainsund. Det har vært en lang reise på mange måter. Nå ser jeg fram til å gjøre mye bra sammen og vinne kamper. Dette er den beste plassen for å prestere for meg, sier Faris Pemi.

— Kenneth A. Leren, sportslig leder Kristiansund Ballklubb.

Faris Pemi er en ung og spennende angrepsspiller. Til tross for at han fortsatt bare er 19 år har han allerede et opphold i USA bak seg. Han snakker derfor engelsk, og det er noe vi vurderer som et stort pluss.

- Faris er en spiller med bra fart og fysikk, en god venstrefot og et stort utviklingspotensial. Han har vært fulgt av flere klubber utenfor Norge, men har altså valgt å gjøre det vi mener er et karrieremessig klokt valg og fortsette utviklingen sin i KBK, sier Kenneth A. Leren

Spilleren har signert en kontrakt på tre år.

Vi ønsker Faris hjertelig velkommen til Laget for lidenskap!

#lagetforlidenskap #kbk

Faris Pemi er klar for Kristiansund Ballklubb.