KBK med knusende seier over Mjøndalen

Fire forskjellige målscorere, et bunnsolid forsvar og et heltent KBK-lag sørget for en skikkelig festaften på Kristiansund stadion

Mjøndalen, laget KBK faktisk aldri hadde slått tidligere sto på motsatt banehalvdel til dagens kamp. Den statistikken ble brutt i kveld, på brutalt vis for bruntrøyene. KBK var best fra start til slutt, og ga seg ikke før det sto 4-0 på resultattavlen!

Flamur Kastrati var tilbake i startoppstillingen for hjemmelaget, som stilte følgende ellever:

Laget:

XI: McDermott, Aasbak, Psyché, DP Ulvestad, Sørmo, Kalludra, Diop, PE Ulvestad, Pellegrino, Kastrati, Sørli.

Benk: Mbaye, Hopmark, Gjertsen, Øby, Bye, Sivertsen, Coly.

KBK best i gang

Det starter som det ofte gjør i fotballkamper. Lagene bruker litt tid på å ta og føle på hverandre.

Begge lagene produserer hver sin corner innledningsvis, og det er nettopp på corner KBK skal ryste Mjøndalen etter et lite kvarter spilt.

Aasbak slår en flott corner fra høyre, og Faye Lund glir da han skal plukke ballen. På bakerste stolpe dukker selvfølgelig midstopper Christophe Psyché opp, som enkelt header inn 1-0. Toppscorer og en bauta i forsvar! Samtlige hjemmesupportere på Kristiansund stadion spretter opp fra setene sine og jubler hemningsløst.

psyche
Psyché stanger inn 1-0 for KBK

KBK holder trykket oppe etter scoringen, og skaffer seg tre cornere til på rad og rekke, uten at de klarer å omsette de til scoringer.

Utover omgangen spiller KBK seg fint frem flere ganger på venstresiden, anført av en meget påskrudd Amahl Pellegrino. Nysigneringen viser seg frem med flotte pasninger, løp og sugende taklinger. Det setter selvsagt hjemmepublikum pris på, som svarer med å "Pelle" rungende applaus.

Defensivt er KBK bunnsolide i 1.omgang, og Mjøndalen skaper omtrent ingenting. Backrekka feier unna alt som kommer. KBK er langt fra mett på stillingen 1-0, og fosser i angrep inn mot pause.

Sondre Sørli er meget nær scoring etter 44 minutter, etter at Flamur Kastrati spiller han på overlapp inne i feltet. Vinkelen blir dessverre for skrå, og keeper Faye Lund redder avslutningen.

Sondre Sørli gir seg ikke før ballen sitter i mål

Like før dommer Sigurd Kringstad skal blåse lagene inn til pause, gjør Mjøndalen en fryktelig stygg pasning bakover i banen. Kastrati er årvåken og snapper opp ballen, før han spiller Sørli som har kommet perfekt inn foran mål. Den lokale lynvingen får all tid i verden til å sette inn 2-0 scoringen foran eget publikum, som tar helt av! "Hain e ein av oss" runger utover alle stadions tribuner.

Det er det siste som skjer i omgangen, og KBK kan gå til pause med deilig og meget fortjent 2-0 ledelse.

KBK åpner omgangen med kontring i verdensklasse

Lagene rekker såvidt å komme i gang etter pause før KBK kontrer ved ved Sondre Sørli. Målscoreren fosser opp høyrekanten, før han skjærer inn, og slipper ballen til Kalludra. Svensken slipper perfekt videre til Pellegrino ute til venstre som svarer med å curle ballen inn nede til høyre via stolpen! Klassekontring av hjemmelaget, og Amahl Pellegrino får en drømmedebut på Kristiansund stadion. Herlige scener da laget jubler kollektivt rett foran Uglan, som nesten faller over tribunen av glede! Lidenskap.

tdcc7bdc
Debutant Amahl Pellegrino i det han setter inn 3-0 for KBK på praktfullt vis

Hjemmelaget fortsetter dominansen, og det tar jaggu ikke lang tid før KBK nok en gang får nettsus. Det er en corner fra venstre som er starten på det hele. Corneren er ikke vellykket, og klareres ut til Pellegrino. Han avslutter fra langt hold, og Faye Lund redder. Ballen spretter deretter ut til Diop, som skyter på hel volley. Ballen ville nok gått utenfor, men Kastrati dukker opp med en hockey-styring, og plutselig står det 4-0! Elleville jubelscener og festfotball fra hjemmelaget!

I det 63 minutt gjør KBK sitt første bytte. Ut går Flamur Kastrati til stormende jubel, inn kommer Bendik Bye.

Kun 5 minutter senere kommer dagens andre bytte for KBK. Ut går debutant Amahl Pellegrino, inn kommer Torgil Gjertsen. Utrolig gøy med scoring for Pellegrino i sin første kamp for KBK.

Tempoet i kampen faller litt naturlig nok etter at KBK scorer 4-0. Luften går ut av Mjøndalen, og det blir mer oppstykket fra begge lag.

Det er rett og slett lite å melde i siste halvdel av 2.omgang.

I det 82 minutt gjør KBK sitt siste bytte for dagen. Ut går Christoffer Aasbak, inn kommer Erlend Sivertsen.

Sondre Sørli er fryktelig nær sin andre scoring for dagen i det 87 minutt. Kalludra spiller gjennom Sørli, som løper fra stopperen. Avslutningen blir ikke like god som i første omgang, og det ender med corner til KBK. God redning av Faye Lund der.

Kampen kontrolleres inn av KBK de siste minuttene, og 3820 tilskuere gir laget trampeklapp da sluttsignalet går. En fantastisk fotballaften på Kristiansund stadion, som sent vil glemmes!

Det er bare å sikre seg billett til neste hjemmekamp allerede, nå skal vi fyre på alle sylindere utover høsten og plukke masse poeng.

Takk til publikum for fantastisk støtte nok engang, det betyr mer enn dere aner. På gjensyn!

#KBK #LagetForLidenskap