Andreas Hopmark forlenger med KBK

Den lokale bautaen forlenger kontrakten med KBK som binder han til klubben ut 2020

Lokale Andreas Hopmark som har vært i KBK siden 2008, og som i dag er blitt en av bærebjelkene i KBK, forlenger sin kontrakt som binder han til klubben ut 2020.

Den høyreiste Kristiansunderen har vært solid for KBK gjennom mange år, og tok nye steg i fjor da han spilte fast og imponerte i lagets første sesong i Eliteserien som endte med den kruttsterk 7.plass.

Hovedpersonen selv er veldig fornøyd med å forlenge med KBK:

«Jeg er veldig fornøyd med å forlenge kontrakten min med to år til i KBK. Det er her jeg hører hjemme. I tillegg har jeg 10-års jubileum i KBK-drakten i år, så det passer jo bra.» smiler den høyreiste KBK-spilleren.

Hopmark føler han har utviklet seg i riktig retning hele veien i KBK:

«KBK har en fin familiefølelse. Det er trygt og godt her, samtidig som det er utfordrende og spennende. Jeg føler jeg har tatt steg hele veien som enkeltspiller, sammen med både klubben og alle rundt. Vi har en profesjonell hverdag, og et veldig godt lag som ønsker å lykkes sammen. På toppen av alt dette har vi enormt dedikerte supportere i ryggen som løfter oss frem uke etter uke. Det betyr mer enn de aner for oss som spiller der ute på matta. Nå gleder jeg meg til fortsettelsen og skal gi alt for å bidra til at vi også spiller i Eliteserien 2019.»

Sportslig leder Kenneth A. Leren var en meget fornøyd mann etter dagens kontraktforlengelse:

«Andreas er en lokal spiller som har gått hele veien fra seniorspill i KFK og vært med på KBKs reise fra kretsserien til Eliteserien.

Han er lojal, hardtarbeidende og selvfølgelig en publikumsfavoritt. Andreas er anvendelig, og er like komfortabel på midtbanen som i midtforsvaret. Det er av stor verdi for klubben å ha en slik spiller i troppen.

Vi er meget fornøyd med at Andreas er med oss i 2,5 år til!»

Hopisskriverunder
Sportslig leder Kenneth A. Leren, Andreas Hopmark og agent Terje Myrseth under dagens signering