Høstet tre poeng etter snumanøver og tøft lagarbeid

Kvelden kamp mot Aalesund viste hvordan ei pause skal brukes! For dette var en real snumanøver av beste stort for KBK!

Kvelden bød på et fantastisk kampvær på Color Line Stadion med 17 varmegrader tross en kalender som forteller det er 4.oktober. Ikke helt vanlig kost på disse kanter. Et fylkesderby står foran oss, der nummer 6 på tabellen møter nummer 16. Men i derbyoppgjør her i fylket kan alt skje og Christian Michelsen og hans menn sier som alltid «tabell er tabell»!

KBK gjør tre bytter fra forrige kamp hvor vi spilte 1-1 hjemme mot Brann. Kalludra, Bye og Faris kommer inn for henholdsvis Skarsem, Sørli og Kastrati.

Aalesund tar ledelsen
De første minuttene er det Aalesund som har spillet, men i 6. spilleminutt skyter Diop en kanon mot målet som reddes av keeper Lie, like etter kommer et nytt skudd av Diop som går rett over mål.

Videre er det Aalesund har mesteparten av spillet og initiativet, og nærmer seg flere ganger. Bortsett fra en mulighet fra Kalludra som sender et innlegg til Bye som header rett utenfor får ikke KBK til mye.nI det 27.minutt er Aafk i angrep og vi henger ikke med i forsvar og skudd av Balkan Norli går i mål og hjemmelaget leder 1-0

- Dette var en svak omgang av oss, for lite intensitet, sprut og energi både med og uten ball. Vi må ro oss litt ned og ikke stresse, da får og får vi ikke til kombinasjonsspill og mister struktur sier Andreas Hopmark til Eurosport på vei til garderoben i pausen.

Andre takter i andre omgang
Etter pausen kommer Sondre Sørli inn for Bendik Bye og Amin Askar for Christoffer Aasbak. Og andreomgangen blir en helt annen omgang. KBK er mye mer på og spiller finner hverandre, har energien og kreativiteten med i laget.

Åtte minutter etter oppstart igjen er Liridon Kalludra i støtet, legger inn et nydelig innlegg fra høyre som Pemi Faris stanger inn sitt første mål for KBK. Faris jubler såpass at det endre med gult kort for sin feiring på Color Line stadion

Nydelig samspill
Vi har mesteparten av spillet og kommer tilmulighet flere ganger uten at det ender i noe. Rett etter forsøk fra hjemmelaget er det Sondre Sørli som tråler med seg ballen, deretter er det en nydelig samspill mellom Kalludra, Pellegrino og tilbake til Kalludra som flikker ballen i MÅL! 65 minutter og det står 1-2. For en herlig snumanøver! Dette er et annet KBK ja, akkurat vi slik vi liker å se Laget for Lidenskap!

Kastrati kommer nå inn for Faris(67. minutt). KBK har overtatt spillet og holder ballen i laget. Kampen bølger litt fram og tilbake, men KBK har stort sett kontroll. Pål Erik Ulvestad kommer inn for Liridon Kalludra(80. minutt) Det er tidvis høy temperatur(fortsatt) på banen og Kastrati ser det gule kortet.

Psyché kommer inn for Diop(88. minutt) og like etterpå legges det til 6 minutter ekstra med spilletid. Heldigvis for KBK har vi kontroll på disse, kampen ender 1-2 og vi kan ta med oss 3 poeng hjem til vakre Nordmøre!

Se video med høydepunkt under.

Lagoppstillingen runde 20
1. Sean McDermott