Informasjon om kollektivtransport til hjemmekamp

Klubben oppfordrer supportere til å møte opp i god tid på kampdager

Takket være opprykket til Eliteserien er det forventet mye større pågang på hjemmekamper enn tidligere. Det betyr at reise til og fra kamp har blitt en ny utfordring for klubben. Derfor har vi sammen med FRAM sett på utvidelse og løsninger rundt kollektivtransporten i forbindelse med kampdager.

God kapasitet på bussene
-For at logistikken skal gå greit på kampdagene, bør publikum benytte seg av alle ruteavgangene vi har til og fra kampene. FRAM kjører med god kapasitet før og etter denne kampen, og det er kort vei for folk å gå mellom holdeplassene ved Brunsvika og St. Hanshaugen og stadion, sier seksjonsleder Konrad Lillevevang i Møre og Romsdal fylkeskommune.

Etter kampen er det fire avganger innenfor en time som publikum kan reise med fra stadion og i retning sentrum.

Få parkeringsplasser
-Vi venter en fullsatt Kristiansund stadion i år, og med begrensa parkering ber vi om at flest mulig lar bilen stå på kampdagen. Vi anbefaler heller å bruke kollektivtransport, sier daglig leder Kjetil Thorsen.

Nattbuss fra sentrum
-For de som blir igjen sent i sentrum, har vi nattbussen i Kristiansund. Nattbussen til Rensvik (rute 810), har tre avganger natt til søndag, forteller Lillevevang.

For mer informasjon om rutetider se frammr.no

Ruteavgangene vil i første omgang bli prøvd ut i sammenheng med Moldekampen lørdag 1. april. Avgangene til og fra Averøy og Aure vil gå som normalt.

Sundbåten
I 2017-sesongen er "Lørdagsdarby" et kamptilbud hvor det blant annet spilles spennende lokale oppgjør, slik som KBK-Molde 1. april. Lørdager går sundbåten gratis, hvorpå man kan ta bussen direkte fra Kristiansund sentrum eller gå opp til stadion, som tar ca. 20 minutter.

Aktivitet på stadion
Kristiansund Stadion vil i år åpne 2 timer før avspark, og her vil man kunne oppholde seg i Slatlems Corner, på VIP eller handle i KBKshopen. I tillegg vil det være et eget familievennlig område ved KBBL-tribunen, kalt Fanzone, på utvalgte kamper. Mer informasjon om Fanzone kommer.

Buss-heimekamp-KBK-1.-april