Ingen poeng å hente i skien

KBK gikk på nok et bortetap da de møtte Odds Ballkubb i dag

KBK skulle slå tilbake etter et knepent tap mot Brann i midtuka, men dessverre ble det for tøft mot telemarkingene.

Laget som startet: McDermott, Coly, DP Ulvestad, Psyché, Aasbak, Hopmark, Diop, PE Ulvestad, Sørli, Bye, Hoven.

KBK nær drømmestart

KBK, kledd i burgunder-røde drakter for anledningen startet friskt på Skagerak Arena, og var nære med å ta ledelsen allerede i det første spilleminuttet. Diop snapper ballen på midtbanen og setter fart mot 16-meteren til Odd og kommer seg til innlegg på høyresiden. Innlegget langs bakken blir dog klarert og Odd slipper med skrekken.

Utover omgangen er det hjemmelaget som får kontroll på kampen, og skaper flest sjanser. Etter 19 minutter skal de få utelling i form av kampen første scoring. Oldrup Jensen slår en ball i bakrom mot Rashani som løper seg fri. Sean McDermott kommer ut og gjør seg stor, men Rashani lobber ballen elegant over sisteskansen. Pen scoring, og 1-0 til hjemmelaget.

Etter scoringen er det jevnt, og KBK henger OK med. Like før pause er KBK meget nær en utligning litt ut av ingenting. KBK får frispark, som slås inn mot Odds 16-meter. Til slutt er det Dan Peter Ulvestad som bryter foran og får med seg ballen inn i boksen og kommer til avslutning. Ballen triller forbi Rossbach og mot lengste hjørne - Odds Birk Risa får akkurat en fot på ballen før Hoven og holder på å skli den i mål. Etter mye klabb og babb på streken får Odd til slutt klarert. Meget nære utligning.

Lagene går til pause på stillingen 1-0 til Odds Ballklubb.

Optimistisk Michelsen til pause

Christian Michelsen uttalte til Eurosport i pauseintervjuet at han var middels fornøyd med omgangen, og at KBK måtte fortsette å kjempe for å holde seg inn i kampen. Dessverre for KBK og Christian Michelsen fortsatte Odd-overtaket i 2.omgang, og vi kom oss aldri inn i kampen.

Etter 56 minutter øker hjemmelaget ledelsen etter en god kontring. Det er Børven som til slutt kommer alene med McDermott, og lobber ballen i mål.

Etter 61 minutter gjør KBK et dobbeltbytte. Sørli og Pål Erik Ulvestad går ut, inn kommer Liridon Kalludra og Torgil Gjertsen.

Odds Ballklubb får naturligvis kampbildet som de vil etter at de går opp i 2-0, og kampen dør litt ut. KBK kjemper det de kan, og skaper noen halvsjanser - men klarer dessverre ikke å sette sitt preg på kampen i dag.

Nå ser vi frem til hjemmekamp mot Ranheim mandag 22.april.

#KBK #LagetForLidenskap

tdbd515f
Christophe Psyché og Sean McDermott fikk en tøff dag på jobben mot Odds Ballklubb