Joakim Klæboe blir med videre

Joakim Klæboe blir med videre som assistenttrener - dermed er trenerkabalen lagt også for 2018

Joakim Klæboe (42) har bestemt seg for å forlenge kontrakten som assistenttrener for Kristiansund Ballklubb, og dermed blir trenerteamet akkurat det samme som i 2017.

Hovedtrener - Christian Michelsen
Assistenttrener - Joakim Klæboe
Assistenttrener - Ole Olsen
Keepertrener - Trond Hjelle

Klæboe har tidligere uttalt at han trives veldig godt i Kristiansund, og var heller aldri i tvil om at han ønsket å være med videre i 2018.

Kristiansundbk.no slo på tråden til Klæboe på selveste nyttårsaften, og møtte som vanlig en optimistisk, energisk og engasjert Joakim Klæboe i andre enden:

- «Først og fremst vil jeg si at det har vært et helt fantastisk fotball-år for Kristiansund, og jeg må bare få takke alle som har vært med på dette i 2017. All honnør til Nordmøringene som har skapt en helt unik atmosfære og gjort at KBK har kommet opp som et friskt pust i Eliteserien. Ikke minst skal Uglan ha mye ros - snakk om å slå knock out på alle andre supporterklubber i Norge. Dette har vært mitt beste år som trener så langt i karrieren.»

Videre snakker Klæboe varmt om sine kolleger i trenerteamet:

- «Jeg er veldig glad for at trenerteamet består og at alle skal være med videre. Christian, Ole og Trond er de jeg jobber med hver dag, og de gir meg masse energi og faglig påfyll. Jeg har vært i mange klubber, men denne gjengen er rett og slett perfekt match. Sånn sett var det aldri aktuelt for meg å tre ut av KBK nå - jeg vet vi enda har masse spennende å tilby KBK som klubb og til fotballmiljøet på Nordmøre»

På spørsmål rundt spillerstallen og de nye signeringene har Klæboe ståltro på kvalitetene som finnes innad i laget:

- «KBK har en veldig spennende spillergruppe som tok steget opp til Eliteserien i år med bravur. Guttene viste en progresjon som beviser at vi har mye å bygge på videre. Det er også alltid sunt og bra med nye fjes og ny konkurranse, og jeg er sikker på at vi har truffet bra med de nye spillerne som nå kommer inn. KBK-filosofien med hardt arbeid, ydmykhet, godt humør og lysten til å hele tiden bli bedre må alltid ligge i bunn. Det gjelder også for oss trenere.»

Vi takker Klæboe for praten og et suksessfylt år, og gleder oss til å starte jobben inn mot neste sesong.

Til slutt ønsker alle i KBK å ønske Kristiansund og Nordmøre et godt nytt år - vi gleder oss til å skape nye flotte øyeblikk sammen med dere i 2018!

klæboe_trenere_17.JPG
Trond Hjelle, Joakim Klæboe, Christian Michelsen og Ole Olsen er alle sammen med for å forme KBK videre

#KBK #LagetForLidenskap