Joakim Klæboe gir seg i KBK

Assistenttreneren har hatt tre fantastiske år i Kristiansund, men vender nå snuten hjemover for å få mer tid sammen med familien

Joakim Klæboe (44) kom til KBK året klubben rykket opp til Eliteserien.

I forrige uke ble det klart at assistenttreneren ikke blir med KBK videre i 2020, etter eget ønske.

Harstad-væringen ble ansatt som assistenttrener før debutsesongen i Eliteserien 2017, og har utført jobben med bravur.

3 år med pendling er selvsagt krevende, og KBK har full forståelse for at Klæboe nå ønsker å vende snuten hjemover for å få mer tid sammen med sin familie.

Joakim Klæboe har vært sterkt delaktig i den gryende suksessen klubben har hatt i sine første 3 år på øverste nivå, og klubben er utrolig takknemlig for den gode jobben og innsatsen som har blitt lagt ned i denne perioden.

Daglig leder i KBK, Kjetil Thorsen, forteller om en drivende dyktig trener som vil bli savnet av mange på Kristiansund stadion:

«Joakim kom til oss før sesongen 2017, og vi skjønte raskt at vi hadde truffet blink med ansettelsen. Klæboe har tilført klubben mer profesjonalitet, solid fotballkunnskap, og har vært en viktig bidragsyter i det fantastiske teamet vi har rundt KBK sitt A-lag. Joakim har hele veien utstrålt de gode verdiene KBK ønsker å stå for, og han vil definitivt bli savnet av mange. I fotballen er det slik at folk kommer og går i større grad enn ellers i arbeidslivet, det gjør det allikevel ikke mindre vemodig når noen forsvinner ut dørene. Allikevel er det slik at som regel alle gode ting har en ende, og hele Kristiansund Ballklubb ønsker Joakim Klæboe all hell og lykke med nye prosjekter i fremtiden. Takk for 3 fantastiske år og mange gode minner, Joakim!»

204TW4N07YY
Joakim Klæboe gir seg som assistenttrener i Kristiansund Ballklubb // Foto: NTB Scanpix