Kapteinen har signert ny kontrakt

Dan Peter Ulvestad har signert ny 4-års kontrakt med Kristiansund Ballklubb

Det har vært mye spekulasjoner rundt Dan Peter Ulvestad sin fremtid i KBK. Nå er det offisielt at kapteinen har skrevet under ny kontrakt, og er klar for å kjempe videre med Kristiansund Ballklubb i mange år fremover.

Forsvarskjempen reiste sammen med resten av laget til Gran Canaria på treningsleir nå i dag tidlig.

Den siste uken har KBK ringt rundt til støttespillere, både privat og i næringslivet, i tillegg opprettet klubben et digitalt spleiselag gjennom spleis.no. Responsen har vært enorm. Tilsammen har rundt 500 personer og bedrifter vært helt avgjørende for å få landet en så lang og viktig avtale med Dan Peter Ulvestad.

Vi setter enormt stor pris på alle og enhver som har bidratt. Tusen hjertelig takk!

Hovedpersonen har akkurat rukket å lande på Gran Canaria når vi tar kontakt onsdag formiddag, og sier at han gleder seg til å satse videre med lagkameratene sine:

«Det er selvsagt veldig godt å ha dette avgjort og klart. Jeg har følt meg veldig ønsket her i Kristiansund hele veien. Det har selvsagt vært viktig og avgjørende når valget om videre karriere skulle tas. Jeg har noe uoppgjort i KBK, og dette laget har noe virkelig spennende på gang. Nå ser jeg frem til å trene og spille med lagkameratene mine, og være med å utvikle klubben videre. Det skal bli en sann glede å spille foran et fullsatt Kristiansund stadion igjen.»

Daglig leder Kjetil Thorsen var en lettet og glad mann da vi snakket med han på Kristiansund stadion i dag:

«En veldig viktig signering, og jeg er utrolig glad for at vi har kommet i mål med dette. Dan Peter har vært med på en utrolig reise med KBK. Hvis vi kan snakke om at noen er klubbens DNA, ja, så er det Dan Peter. Han er en spiller som går foran og virkelig trykker til for oss ute på matta, samtidig som han er en veldig godhjertet og viktig person i garderoben. Jeg må selvsagt også benytte anledningen til å rette en enormt stor takk til alle som har hjulpet oss i innsamlingsaksjonen for å gjøre denne signeringen mulig. KBK er folkets klubb og et "vi-prosjekt" - det vises  gang på gang. Støtten vi får fra alle krinkler og kroker på Nordmøre når vi plukker opp telefonen og ber om hjelp er rett og slett rørende. Nå gleder vi oss enormt til et nytt innholdsrikt og spennende fotballår.»

#KBK #LagetForLidenskap