KBK avanserte til semifinale

KBK G16 er klar for semifinale i cupen etter å ha slått Stabæk 1–0 hjemme i kvartfinalen på Kristiansund stadion lørdag ettermiddag

KBK G16 hadde en meget tøff oppgave foran seg før dagens NM-kamp mot Stabæk. Bærumslaget har i mange år vært et av de klart beste lagene i årsklassen, og har vunnet flere norgesmesterskap, samt avlet frem mange landslagsspillere.

Det var derfor en meget imponerende bragd da KBK G16 i dag slo Stabæk 1-0 på Kristiansund stadion.

Uglan supporterklubb hadde mobilisert for å støtte de unge lovende fra tribunen, noe unggutta så ut til å nyte godt av.

Etter 15 minutter tok KBK ledelsen, da Heine Gikling Bruseth sendte avgårde et vakkert langskudd. Ballen gikk i stolpen og inn, og var utagbar for Stabæks sisteskanse.

Stabæk stanget lenge og jaget utligning, men KBK kjempet heroisk i forsvar gjennom samtlige 90 minutter.

Utviklingsleder Leo Totev forteller om en råsterk seier:

«For en fantastisk dag. Det er helt kaos i garderoben, stemningen er selvsagt på topp. Vi er bunnsolide defensivt i dag, etter at Heine sender oss i ledelsen på vakkert vis tidlig i kampen. Det er også veldig gøy for gutta at Uglan kommer på kamp og støtter de i dag, det betyr mye. Guttene og trenerne fortjente virkelig denne seieren, her ligger det mye hardt arbeid i bunn. Ekstra artig er det å tenke på at dette årskullet var det første vi startet med i det revitaliserte NEAS-akademiet» sier Totev som naturligvis var stolt etter kampen.

KBK gratulerer så mye med avansement til semifinalen, og vi gleder oss til å følge ferden videre!

Nedenfor kan du se flere bilder fra kampen: