KBK-duoen klare for sluttspill i Bergen

Sindre Ohrstrand og Magnus Hendseth skal kjempe om en premiepott på 250.000 kroner når sluttspillet i Eserien skal spilles i Bergen denne helgen

Kristiansund Ballklubb er en av klubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen som satser på e-sport.

I forrige sesong overrasket guttene stort mot tøff motstand i gruppespillet, men klarte ikke å avansere. I årets sesong gikk det derimot langt bedre.

KBK gruppevinnere

Etter en heseblesende thriller av et gruppespill, endte KBK-duoen med å vinne gruppen sin i aller siste kamp, og avanserte direkte til sluttspillet som spilles i Bergen førstkommende helg 6-7 desember.

esport gruppeB

KBK-guttene har planer om å bite godt fra seg

KBK sine to esport-utøvere, Sindre Ohrstrand og Magnus Hendseth har pakket bagen og er så klar som de kan bli for å reise til Bergen.

Her skal de kjempe mot landets beste FIFA-spillere, og en total premiepott på 250.000 kroner.

Magnus Hendseth sier at han er spent før sluttspillet, og er klar på at KBK må finne toppnivået sitt i Bergen om de skal ha sjanse på medalje:

- «Vi møter flere spillere som lever av å spille FIFA. Jeg og Sindre har fulltidsjobber ved siden av spillingen, og har dermed ikke mulighet til å bruke like mye tid som mange av konkurrentene. Allikevel har vi bevist at vi kan slå de beste på en god dag, og vi er nødt til å hente frem toppnivået vårt skal vi ha en sjanse. Jeg har selvsagt troen på at vi skal få til det. I ekte KBK-ånd tror vi at alt er mulig - vi skal ryste Bergen by med ugla på brystet!» sier Hendseth, som har blitt en favorittkarakter for mange i Eserien.

Mediesjef i KBK, Asgeir Kvalvik blir også med guttene til Bergen for å dekke helgens spennende sluttspill. Han forteller om en vellykket og viktig esport-satsing så langt:

- «Esport er langt forbi det å kun være et fenomen. Det er kommet for å bli, og er den sporten på verdensbasis som vokser raskest. Om det er FIFA, Fortnite, CS:GO eller andre spill - seertallene og oppslutningen rundt esport er ellevill. KBK var derfor raskt ute med å si at de ønsket å være med på dette da Norsk Toppfotball lanserte konseptet. Ved å være representert innen esport og den digitale gaming-verden, når vi en kundegruppe og potensielle supportere som ellers er vanskelig å få has på. Målet må være er at gaming-konsollen får seg en pause når det spilles Eliteseriekamp på Kristiansund stadion, og at fotballinteressen gjennom FIFA da får sitt uløp som tilskuer. Mange gamere spiller også fotball selv, eller er veldig interessert i sporten. Det må vi dra nytte av!» sier en engasjert mediesjef til kristiansundbk.no.

Streaming og TV-sendt sluttspill fra Det Akademiske Kvarter i Bergen

KBK vant som kjent sin gruppe, og avanserte derfor direkte til kvartfinale. Kvartfinalen vil streame på Eserien sine plattformer.

Semifinalene og finalen fra klokken 15:00 og utover vil sendes på Eurosport Norge og hos Dplay.

Det er med andre ord bare å sette av tid, og følge med på lørdag når sluttspillet skal avgjøres!

Vi ønsker guttene våre lykke til, og ser frem til mange underholdende esport-øyeblikk fra våre to fremragende KBK og esport-ambassadører.

Takk til våre samarbeidspartnere Stena Recycling og Tidens Krav som gjør satsingen mulig.

GL & HF.

#KBK #LagetForLidenskap

eseriengutabois
Magnus Hendseth og Sindre Ohrstrand satser på mer jubling når sluttspillet i Bergen skal avgjøres førstkommende helg // Foto: Henrik Aasbø, Tidens Krav.