KBK er viktige MOT-ambassadører

- KBK har en unik betydning for ungdommer i Kristiansund, på Nordmøre og i Norge, sier Ingrid Ness Rolland i MOT.

Det var det klare budskapet til KBK- spillerne under onsdagens MOT-besøk av Ingrid Ness Rolland. Hun er leder av MOT ambassadører og ambassadørlag.

- Dere fotballspillere kan forandre verden. Bare se til Liverpool, der er Mohamed Salah en fantastisk rollemodell. Han har bidratt til en markant endring i holdninger til ulike etnisiteter i den engelske storbyen. Dere har en unik posisjon til å påvirke, forteller Rolland til hele spillergruppa.

Laget ble utfordret i øvelser og til å komme med innspill på hvilke verdier de står for. Både på og utenfor banen, og hvordan de byr på seg selv i møte med andre.

MOT-ambassadører er profilerte forbilder innenfor idrett og kultur. De bidrar til å styrke ungdoms livskvalitet med sitt MOT-engasjement og gjennom at de bærer MOT-logoen med stolthet.

Karstein Warholm er en av disse, og Rolland formidlet gode råd fra hans eminente trener, nordmøringen Leif Olav Alnes: "Ha det mer moro! Ha fokus på hvor heldige dere er! Dere startet med dette som barn fordi dere syntes det var artig, så fortsett med på ha det moro!"

Bildet over: Dan Peter Ulvestad(f.v), kaptein KBK, Tor Erik Torske, MOT-koordinator i KBK, Ingrid Ness Rolland, leder av MOT ambassadører og ambassadørlag, Flamur Kastrati og Horenus Taddese.

Les mer om MOT

#lagetforlidenskap #kbk #motambassadørlag